ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב (ראשון) בכנס הוועד האמריקאי-יהודי שנערך לראשונה בישראל, וקרא לעולם למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. "אסור שלמשטרים מסוכנים יהיו פצצות אטום. אנו יודעים שבעוד יומיים ייפגש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. אני חושב שכמונו, העולם כולו מתפלל להצלחת מאמץ זה", פתח נתניהו את דבריו.



אך נתניהו הוסיף ואמר: "דמיינו לכם שהנשיא טראמפ ישוב הביתה עם הסכם כלשהו ובריטניה, צרפת וגרמניה יאמצו אותו, ודרום קוריאה ויפן יאמרו שזה מסכן את קיומן. הייתם חושבים שמישהו יקשיב להן, לא? אותו הדבר קורה עם ההסכם עם איראן. ההסכם הזה התקבל בברכה על ידי רבים בקהילה הבינלאומית שאינם בטווח הטילים של איראן. אך ישראל, ערב הסעודית ואחרים אמרו שההסכם הזה ייתן לאיראן בסופו של דבר ארסנל גרעיני והם ישתמשו בו קודם נגדנו, ואז, עם הטילים ארוכי-הטווח שהם בונים ושההסכם אינו מונע מהם לבנות, הם ישתמשו נגד כל השאר. כרגע האיום הגדול ביותר שלנו הוא איראן", הוסיף נתניהו, "אנחנו חייבים לעצור את איראן במאמצה להשיג נשק גרעיני. אבל איראן עשתה גם דבר אחד טוב – היא קירבה בין ישראל לבין מדינות ערב".



"האם רואים אנדרטאות לרוצחים במקומות אחרים בעולם?"



נתניהו התייחס גם לקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים, והטיל את האשמה לפתחו של יו"ר הרשות אבו מאזן. "הבעיה שאנו ניצבים בפניה היא כזאת: הסיבה שאין לנו שלום היא אינה היעדר מדינה פלסטינית. הציעו להם כזאת פעמים רבות, והיא נדחתה פעמים רבות, מפני שזה תמיד היה מותנה בכך שלא תהיה מדינה יהודית".



"דמיינו מה היה קורה אם אבו מאזן לא היה משקיע מאות מיליוני דולרים כל שנה בתשלומים למחבלים שרצחו אזרחים תמימים ולמשפחות המחבלים", המשיך ראש הממשלה, "דמיינו מה היה קורה לו היה משקיע את הסכומים הללו בפרויקט השלום. דמיינו שהם היו משקיעים את זה ברמאללה, או אפילו בעזה. דמיינו את ההשלכות של זה. זה היה משנה את העולם, הפלסטינים היו יכולים לשאוף להיות מדענים ורופאים. במקום זאת הם מציבים אנדרטאות לרוצחי המונים. זה מה שיש אצלם - האם רואים את זה כאן או בכל מקום אחר? לא. זה אף פעם לא היה על מדינה פלסטינית, זה תמיד היה על המדינה היהודית. הכירו במדינה היהודית, הפסיקו לשלם למחבלים והשקיעו בשלום", הוא סיים את דבריו.