מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המגדילה את הפנסיה של היועץ המשפטי של הכנסת ב-9000 ש"ח לחודש ותהיה כשל שופט. לפי הערכת האוצר העלות המצטברת של הגדלת עלות הפנסיה ליועמ"ש הכנסת נאמדת בכ-4 מליון שקלים. גמלתו החודשית של יועמ"ש הכנסת הנוכחי עו"ד אייל ינון תגיע עם פרישתו לכ-47 אלף שקלים לחודש.



ההצעה קובעת כי לגבי חישוב קצבתו של היועץ המשפטי לכנסת שנמצא בפנסיה תקציבית יחולו, החל מהיועץ המכהן כיום עו"ד אייל ינון ואילך, ההוראות החלות על שופטים, וכי הוא יהיה זכאי לקצבה לאחר שהשלים לפחות קדנציה מלאה בתפקידו. כל סיעות הקואליציה תמכו בהצעת החוק שאושרה ברוב של 50 תומכים מול 34 מתנגדים.



יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר שהוביל את הצעת החוק אמר: אני לא מפחד מהתקשורת, אני החלטתי שאני מאמין שזה הדבר הנכון והביקורת התקשורתית לא תעצור אותי. יבואו יפי הנפש ויאמרו שאנחנו מנסים לקנות את היועץ המשפטי לכנסת בכסף, הגיוני שבגיל 53 היועץ המשפטי יצא לגמלאות? ברור שלא, לכן גמלתו תחול רק מגיל 67. אני את החוק אקדם עד הסוף על אפם וחמתם של התקשורת כי זה חוק נכון והוגן שאין בו יפות נפש. מי שיצביע נגד הוא פופוליסט שרוצה חיבוק מהתקשורת. אני לא שם, אני בעד מה שנכון ומה שאמת.



ח"כ פנינה תמנו שטה התנגדה ואמרה כי "יש רגעים שהכנסת מאבדת מההדר והממלכתיות, יש דברים שלא הדעת ולא הציבור מוכנים לספוג ולקבל. מאחורי המילים מסתתרים חמישה מיליון ש"ח, זו חקיקה פרסונלית אמר ח"כ זוהר בוועדה ואכן זו חקיקה פרסונלית. זו לא החקיקה הפרסונלית הראשונה וזה המשך לאותו כרסום ערכים. יש עוד כמה משרות בכירות ששכרם מוצמד לשופט עליון אבל הגמלה לא".



ח"כ אילת נחמיאס ורבין הגיבה ואמרה ש"האופן שבו יו"ר ועדת הכנסת בחר להביא את החוק הזה, כשיו"ר הוועדה הודיע לנו שהחוק הזה הוא חוק פרסונלי הוא עקום לחלוטין. היועץ המשפטי לכנסת הבין את הבעייתיות ולכן הוא ניסה להרחיק את עצמו מהחוק".