בצל המתיחות בצפון, על רקע ההתבססות האיראנית בסוריה, טען הבוקר (חמישי) שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זסבקין, כי בנסיבות הקיימות יציאת הכוחות האיראנים מסוריה אינה אפשרית.



הבכיר הרוסי הסביר כי עזיבת כוחות איראן וחיזבאללה את המדינה תשרת את גורמי הטרור בה. כמו כן, הוא הצביע על כך שחיסול הטרור בסוריה טרור הושג. בראיון לרדיו "אל נור" הלבנוני הוא הדגיש כי היחסים בין רוסיה לבין כוחות אסד הם כאלה המבוססים על לכידות ושיתוף פעולה.



בתוך כך, השגריר הרוסי בביירות ציין כי הנוכחות האמריקאית בסוריה היא אחת הסיבות העיקריות למורכבויות במדינה, זאת, לדבריו, בשל הגיבוי שנותן הממשל האמריקאי לכוחות דאעש. "כאשר יושג פתרון למשבר בסוריה, הנוכחות האמריקאית תהפוך להיות לא נורמלית במקום, והכוחות של צבא ארה"ב יצטרכו לעזוב את המדינה".



ביום שבת האחרון דווח ב"וושינגטון פוסט" כי לוחמי איראן וחיזבאללה שבו לאזור הגבול בין ישראל לסוריה, כשהם מוסווים במדי צבא אסד. על פי הדיווח, שמסתמך על המורדים במדינה, הם עשו זאת כדי להימנע מתקיפות ישראליות בשטחי המדינה.



הדיווח הגיע אחרי שבמהלך החודש שעבר הותקפו מספר יעדים של משמרות המהפכה בסוריה, כאשר במסגרת זו הותקף, בין היתר, לפני כשלושה שבועות בסיס של משמרות המהפכה סמוך לחומס. התקיפה הזו יוחסה לחיל האוויר הישראלי, אך צה"ל כאמור לא לקח עליה אחריות. בנוסף, בתחילת החודש שעבר צה"ל ביצע תקיפה גדולה שהשמידה עשרות מטרות של כוח אל קודס. מדובר בתקיפה האווירית הגדולה ביותר מאז 1974.



מספר ימים לאחר מכן, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי "55 טילים שוגרו מסוריה לשטח ישראל בלילה". הוא הוסיף: "התקיפה הגיעה בתגובה להתנהגות האגרסיבית של ישראל בנושא סוריה". לדבריו, מתקפת הטילים על שטחי ישראל מסמנים התחלה של 'שלב חדש לגמרי'. "ליל הטילים מבהיר שלא נשאיר את סוריה לבד", הסביר.