שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר כי ישראל צריכה להגדיר יעד ברור לנעשה ברצועת עזה וזה להפיל את שלטון חמאס. בראיון ב"פורום בר אילן" שנערך היום (חמישי) באוניברסיטת בר אילן הסביר שר הביטחון מדוע כשלו הניסיונות הקודמים לפיל את חמאס: "אי אפשר להפיל אותו מבחוץ ובכל הניסיונות שלנו להמליך מלכים תמיד נכשלנו. צריך להגיע למצב שאוכלוסיית עזה תפיל את שלטון חמאס, לא מישהו אחר". 

"אומרים שזה שלטון אכזרי ואי אפשר, אבל הסקוריטטה, השטאזי והק.ג.ב היו הרבה יותר אכזריים, הרבה יותר מתוחכמים, עם הרבה יותר אמצעים ובכל זאת הצליחו", אמר שר הביטחון. "והיום אין צ'אוצ'סקו, הוניקר או גרז'נר, יש מציאות אחרת לגמרי. גם פה, אנחנו חייבים להגדיר יעד ברור והוא קודם כל איך אתה מביא את רצועת עזה להכרה שלטובתם, לטובת ילדיהם, הם חייבים להפיל את שלטון החמאס".
שר הביטחון התייחס גם לסוגיית הסדר הקבע עם הפלסטינים: "כדי להגיע להסדר ביניים אתה צריך לצרף את כל המדינות הסוניות המתונות שמבינות אולי בפעם הראשונה שהאויב האמתי שלהם זה לא יהודים, לא ישראל, לא ציונות אלא אסלאם רדיקלי, אלקעידה, המדינה האסלאמית ובעיקר איראנים וכל התפיסה השיעית המהפכנית". 

"יש פה בעלי ברית טבעיים והיום זה לא סוד שיש לא מעט מגעים עם העולם הסוני המתון", המשיך ליברמן. "אין להם מספיק אומץ או עוצמה להפוך את כל הדיפלומטיה החשאית למגעים גלויים, להיפגש, לדבר על השולחן. אבל אני חושב שאנחנו די מתקרבים ולכן אנחנו צריכים להגיע לפתרון רב ממדי. הסכסוך שלנו הוא לא עם פלסטין. הסכסוך שלנו הוא עם העולם הערבי והוא תלת ממדי - גם מדינות ערב גם פלסטינים וגם ערביי ישראל. ולכן  אתה חייב להגיע להסדר עם מדינות ערב וגם להסדיר את סוגיית ערביי ישראל".
לגבי חוק הגיוס, אמר שר הביטחון, כי "החוק שהובא הוא הדבר אולי הכי מאוזן והדבר היחידי שיכול לענות על כל הבעיות ועל כל הדרישות והוויכוחים. מלכתחילה אמרתי, שאם רוצים להעביר חוק, כל אחד צריך לוותר על האג'נדה הפוליטית הפרטית שלו ולבנות משהו ממלכתי. לכן החוק שהובא אמנם לא עונה לתפיסת העולם שלי ובטח גם לא לתפיסת עולמם של דרעי או ליצמן, אבל זה חוק שהוא באמת התשובה, אולי המוחלטת, לדרישות של צה"ל".