ועדת החוקה של מפלגת העבודה לא אישרה היום (חמישי) את ההצעה שבה תומך היו"ר אבי גבאי לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. ההצבעה הסתיימה בתיקו חמש, כאשר בין המתנגדים היו יו"ר ועדת החוקה של המפלגה, פרופסור דוד ליבאי ויו"ר המוסד לבירור עתירות, יגאל שפירא. למרות זאת מתכוון היו"ר גבאי להביא את ההצעה להצבעה בוועידת המפלגה.



הנהלת מפלגת העבודה העבירה הצעה לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה שהיו אמורות להתקיים עוד 10 ימים, ולהכריז על כל 5,300 הנרשמים כצירי הוועידה, במקום שייאלצו להיבחר לגוף שהיה אמור להיות בן 4,000 נבחרים. ההצעה לבטל את הבחירות נתמכה על ידי יו"ר המפלגה אבי גבאי, למרות התנגדותם של בכירים רבים במפלגה, בהם איתן כבל, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, וכאמור גם יו"ר ועדת החוקה במפלגה, שר המשפטים לשעבר פרופסור דוד ליבאי, שטען שההצעה היא "סכנה לדמוקרטיה המפלגתית".

במהלך הישיבה פרץ עימות חריף, שנחשף בחדשות 10, בין גבאי לפרץ, שגם התמודד נגדו על ראשות המפלגה והמחנה הציוני. האחרון האשים את היו"ר בכך שהוא פועל בעסקנות "חסרת תקדים", בעוד שגבאי האשים את חבר מפלגתו, שהוא לא מעניק לו סיוע ציבורי, כפי שראוי שייעשה.

את ההצעה להגדיל את הגוש הבוחר העלה מזכיר מחוז תל אביב שמוליק מזרחי, ששלח מכתב לאבי גבאי, בו הציע להביא לדיון החלטה בה ייקבע שכל מי שהגיש את מועמדותו לוועידה יתקבל כציר בלי צורך להשתתף במערכת בחירות. בפגישה שנערכה בסוף השבוע בתל אביב הודיע גבאי כי הוא מאמץ את ההחלטה.
גורמים במפלגה טוענים כי גבאי עצמו הוא שעומד מאחורי היוזמה וכי אנשיו דאגו מאז בחירתו ליושב ראש לגייס מועמדים רבים להירשם כצירים בוועידה. כעת, מועמדותם תאושר ללא בחירה, מהלך שיחזק את מעמדו של היושב ראש.

במכתב ששיגר לגבאי כתב מזרחי כי אי קיום הבחירות יביא לחסכון כספי משמעותי למפלגת העבודה, שרק בימים אלה פתחה בקמפיין גיוס מימון המוני. לטענתו, "ככל שנצמצם את המאבקים הפנימיים נוכל להתפנות למאבק ולסייע לך להוביל את המפלגה לבחירות עם מירב הכוחות והחברים במפלגה", נאמר בפנייה.

הוועידה היא המוסד העליון של המפלגה שדן ומחליט בעניינים עקרוניים ובעלי השפעה מיוחדת על המפלגה, וכזו המוסמכת לתקן או לשנות את החוקה. כמו כן, יש לה את האפשרות לקבוע ולשנות את שיטת הבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה ונציגי המפלגה בכנסת, כפי שכבר אושר בוועידה היוצאת, לאשר איחוד של המפלגה עם גוף אחר, לשנות את שם המפלגה ואת אמנת היסוד שלה ולדון בנושאי מדיניות של המדינה ושל המפלגה, אשר לשכת הפלגה או יו"ר המפלגה יחליטו להעביר להכרעתה.
הוועידה נבחרת לתקופה של ארבע שנים ומורכבת מצירים שנבחרים בסניפים ובמחוזות, על ידי חבירה מתוקף תפקידם וצירים נוספים שמצורפים על פי המפורט בחוקה.