הסיעות החרדיות רוצות שהאירוויזיון לא ייערך בירושלים בגלל חילול השבת הצפוי, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורת "החדשות". על פי הדיווח החרדים הבינו כי אין אפשרות לבצע את ההכנות לתחרות, שתתקיים במוצאי שבת בשעה עשר, בלי להתחיל לפני צאת השבת בסביבות שמונה וחצי. בנוסף הנוכחות המשמעותית של חברי הקהילה הגאה באירוע היא סיבה נוספת לרצון להעביר את קיום התחרות מהעיר לתל אביב או לכל עיר אחרת בישראל.



ביום שלישי האחרון פורסם במהדורת "החדשות" כי בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין בכירים ב-EBU, איגוד השידור האירופי שמפיק את האירוויזיון, לבין אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי כאן, העבירו בכירים ב-EBU מסר חריף לישראל, לפיו "על הפוליטיקאים להפסיק להתערב בנושא". האירופים ציינו כי "אין לנו שום בעיה עם ירושלים. הם הופכים את הסוגיה לפוליטית ומזמינים עלינו לחצים".



"עליכם להציג לנו מספר אלטרנטיבות על פי התקנון, אבל מבחינתנו אין שום בעיה עם ירושלים במידה והיא תעמוד בדרישות המקצועיות", הסבירו בגוף השידור האירופי, והדגישו כי "שידרנו ממנה בעבר ומבחינתנו אפשר לעשות זאת שוב".



"אבל הפוליטיקאים שלכם", נטען בתשובה, "יוצרים לנו בעיה כי הם מבליטים את העניין והופכים אותו לסוגיה פוליטית, שולחים לנו מכתבים עם 'דרישות', וכך מזמינים עלינו לחצים מכל מיני גופים וארגונים שלא רוצים שנשדר מירושלים. על השרים הישראלים להדיר את רגליהם מהאירוע".