ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו היום (שישי) בטלפון, כך נמסר מהקרמלין. עוד צוין כי השיחה של השניים עסקה בנושא הגברת התיאום הביטחוני בסוריה, באזור הגבול עם ישראל. שני המנהיגים נפגשים בתדירות גבוהה, כשהמפגש האחרון התרחש בחודש שעבר במוסקבה, כשנתניהו השתתף בטקס לציון 73 שנים לניצחון הרוסי על הנאצים במלחמת העולם השנייה. 

נתניהו אמר אז כי הוא מתרגש והודה לנשיא הרוסי: "תודה לך אדוני הנשיא. קשה לי לתאר לך את עומק ההתרשמות שלי מהטקס המרגש הזה של הניצחון על הנאצים. אנחנו בישראל לא שוכחים לרגע את הקורבן האדיר של העם הרוסי ואת ההקרבה של הצבא האדום בניצחון על המפלצת הנאצית". נתניהו התייחס כמובן גם לנושא האיראני, ואמר כי יש לפתור את המשברים בצורה מושכלת: "אנחנו לא שוכחים את הלקח הגדול של הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן. זה לא ייאמן, אבל 73 שנים אחרי השואה יש מדינה במזרח התיכון, איראן, שקוראת להשמדה של עוד שישה מיליון יהודים". 

"ההבדל הוא שיש לנו היום מדינה ואני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור, הניסיונות, כפי שאתה אומר, לפתור את המשברים, להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית", הוסיף ראש הממשלה. 



מיליציות שיעיות בסוריה. צילום: AFP
מיליציות שיעיות בסוריה. צילום: AFP