דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, התייחס לביקורם הצפוי של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, המשלחת המיוחדת של טראמפ למזרח התיכון, באזור ושפך מים צוננים על "עסקת המאה" אותה הם מנסים לקדם. "הסיור האמריקאי, שהחל בניו יורק ובמסדרונות האו"ם ונועד כדי להעביר תוכנית חסרת משמעות, להפריד את רצועת עזה מהגדה המערבית תוך שימוש בתירוץ ההומניטרי, ולתת את ירושלים על מקומותיה הקדושים לישראל לא ישיג דבר, אלא רק יוביל את האזור לחוסר יציבות ואל הלא ידוע".



"אנו דורשים מהממשל האמריקאי להפסיק לנסות ולעקוף את הממשל הפלסטיני הלגיטימי ולפעול למען שלום על פי החלטות האו"ם ועקרונות הדין הבינלאומי, במתווה שתי המדינות, כאשר בירתה של המדינה הפלסטינית היא מזרח ירושלים, ועל פי גבולות 67'". כזכור, קושנר וגרינבלט צפויים להגיע למזרח התיכון בשבוע הבא, כדי לדון בקידום תוכנית השלום של הבית הלבן עם ישראל, מצרים, ירדן, קטאר וערב הסעודית, כאשר השניים לא צפויים להגיע לרמאללה בעקבות החרם שמטילה הרשות על ממשל טראמפ בעקבות החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות האמריקאית אליה.



עם זאת, ובעקבות החרם הפלסטיני, הממשל האמריקאי ניסה בימים האחרונים להעביר מסרים להנהגה הפלסטינית כי התוכנית לא תהיה מוטה לכיוון הישראלי, ואף בכירים בממשל אמרו לחדשות 10 כי "לא מדובר ב'תוכנית ביבי'",והוסיפו כי היא תהיה "הוגנת, מאוזנת, מציאותית וראויה", כמו כן הם הוסיפו כי גרינבלט וקושנר יהיו מוכנים להגיע לרמאללה במסגרת הביקור, אם ברשות הפלסטינית ירצו להיפגש עמם.