ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר השבוע בפרשת הצוללות, הידועה גם כ"תיק 3,000", וזאת לאחר שחוקרי להב הפתיעו אותו מכיוון שציפה להיחקר על מעורבותו ב"תיק 4,000". שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהעיד בעבר בפרשת הצוללות וטען בגלוי שבנימין נתניהו ידע על עסקת הצוללות, התראיין בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת, והתייחס לפרשה: "הגעתי הנה בעקבות מה ששמעתי לאחרונה, חשבתי שלא נכון שאתבטא עד סיום חקירת תיק '3000', אבל כששמעתי את בנימין נתניהו עושה ספין ומזכה את עצמו, החלטתי להתראיין". 

יעלון אמר כי "מאחר ואני יודע מה היה שם, אני רוצה לחלוק את מה שאפשר לחלוק. הכוונה של ראש הממשלה הייתה לחתום עם קנצלרית גרמניה חוזה ובו מזכר הבנות שאומר שאנחנו נקנה מגרמניה שתי צוללות ושתי ספינות הגנה נגד צוללות. גיליתי את זה ואני יודע שלא היה דיון בנושא הספינות במערת הביטחון. על שלוש הצוללות קיימנו דיון, והגענו למסקנות שצריך חמש, אז מה בוער? בתקופתי זה לא עלה בקבינט, ובלמתי את הכוונה. אחרי ששמעתי על זה שוב בדקתי מה הסיפור, אולי מישהו עשה מאז עבודת מטה במערכת הביטחון, והתברר לי שלא".

"במערכת הביטחון הסתפקו בחמש". צוללת ישראלית בנמל חיפה, צילום: פלאש 90
"במערכת הביטחון הסתפקו בחמש". צוללת ישראלית בנמל חיפה, צילום: פלאש 90
שר הביטחון לשעבר המשיך: "הרמתי לנתניהו טלפון והוא התחיל להתחמק. עצרתי אותו מלחתום על העסקה. זמן מה לאחר שעזבתי את המשרד  נחתם ההסכם, ומסתבר שכל סביבתו של נתניהו התנהגה כמאפיונרים, אז איך הוא לא ידע? אני לא ידעתי כי אף אחד ממשרד הביטחון לא ידע על זה", סיפר יעלון, "אבל כל הסביבה שלו, עורכי הדין שמרון ומלכו, ממלא מקום ראש המל"ל שמינה בר יוסף, איך הם לא ידעו? אני אפילו לא ידעתי הקשרים האלה כשעצרתי את העסקה".

יעלון הוסיף כי "אם הוא לא ידע, הוא לא כשיר לנהל את המדינה, ואם הוא כן ידע אז זה משהו אחר. אני מזמן אמרתי שהעניין הפלילי הוא לא שלי, אני נתתי עדות במשטרה, יש לי הרבה שאלות, אבל אני מחכה לסוף התהליך. יש לי אמון במערכת המשטרתית". 
"עם ישראל צריך להבין שיש פה בעיה, משהו רע קרה פה. אני מחכה לסיום החקירה. אני פוצצתי את זה בזמן אמת, מנעתי את העסקה והיא מומשה רק אחרי שעזבתי. יש ספק לגבי אמינותו של ראש הממשלה. לדעתי, באופן עקרוני, פיקוח על סודות מתחייב. הרעיון להאזין לשותפים היה תמוה בעיניי וכמו שהוא עלה כך הוא גם ירד", סיכם.