זעם בשמאל בעקבות המראות האלימים במהלך פינוי מאחז תפוח מערב שבשומרון, לאחר שמתנחלים שהתבצרו במקום תקפו שוטרים שהאו לפנות את המאחז ופצעו 11 מהם, תוך שהם משליכים לעברם אקונומיקה, מקלות וביצים. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי כתב הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי "שתיקתם של נתניהו, בנט וארדן אל מול בריוני הגבעות היא התגלמות הצביעות. מי שפוצע שוטרים צריך ללכת לכלא ולזמן ארוך. רק כך יבינו שהמדינה לא מקבלת את זה".



בתנועת "שלום עכשיו" ביקרו גם הם את הממשלה, והאשימו אותה באדישותו למה שהגדירו בתנועה כאלימות פוליטית. "פעילי הטרור היהודי מהגבעות תוקפים פעם נוספת ומה שמעניין את הממשלה היום הם פעילי שמאל לא אלימים עם מצלמה ביד", נמסר מהתנועה. מארגון יש דין, שהגיש את העתירה נמסר כי "מהתבטאויות של גורמים שונים בתקשורת עולה, כי ישנו ניסיון לעקוף את פסיקת בג"ץ על ידי העתקת הבניה הבלתי חוקית מאדמות פלסטיניות פרטיות לאדמות אחרות. זוהי הוכחה נוספת להתעלמות המוחלטת של מפעל ההתנחלות משלטון החוק. על כוחות הביטחון לבצע את פסק הדין כלשונו ולעמוד בהתחייבויות של המדינה בפני בית המשפט".



פינוי של בתים ביישוב תפוח מערב. צילום: דוברות המשטרה
פינוי של בתים ביישוב תפוח מערב. צילום: דוברות המשטרה



"עצרו את הפינוי והאבסורד"



מן הצד השני של המתרס הפוליטי, הקולות קראו להפסיק את פינוי המאחז. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קרא לשרי הממשלה: "עצרו את הפינוי, ואת האבסורד, אל תאפשרו פינוי כפול. למי שהעביר את ביתו לאדמות מדינה". הוא הסביר כי "הלילה החלה לצערנו עקירת תפוח מערב. זאת לאחר שלפני כשנתיים וחצי הגיש ארגון יש דין, עתירה כנגד ההתיישבות במקום. בג"ץ פסק כי יש לפנות את המקום, בתגובה לכך הוחלט להעביר את המבנים היבילים לאדמות מדינה על הגבעה עצמה. אלא שאז התברר למפונים: בכוונת המנהל האזרחי להרוס גם את המבנים שהועברו מהאדמה שבית המשפט החליט לקבוע כי היא קרקע פלסטינאית פרטית".



מהיישוב כפר תפוח הסמוך למאחז נמסר כי "ההרס הזה הוא לא מוסרי, אין לו קשר להגיון, לצדק ובוודאי פוגם בביטוי שייכותנו העמוקה והנצחית לארץ ישראל". עוד הסבירו: "למרות הקלקול הגדול שנגרם בבג"ץ, אנו רואים במשבר הזה גם הזדמנות לתיקון. בעז"ה אנו פועלים ונפעל כדי להגדיל את הבנייה ביישוב. במקום המבנים שייהרסו ייבנו עוד מאות יחידות דיור. נמשיך להתפלל, לפעול ולקוות כי ישובו "שופטינו כבראשונה", ושבנייה בארץ ישראל תהיה חלק ממהלך בריא של עם ישראל ללא קלקולים מוסריים".