המאבק נגד ביטול הבחירות במפלגת העבודה עובר לזירה המשפטית. ח"כ עמיר פרץ ופעילים בסיעת העבודה בהסתדרות עותרים לבית המשפט המחוזי מרכז ולמוסד לברור עתירות במפלגת העבודה נגד היו"ר אבי גבאי בדרישה למנוע מוועידת מפלגת העבודה היוצאת לקבל החלטה בדבר ביטול הבחירות לוועידה החדשה.



בעתירה שתוגש מחר לבית המשפט המחוזי-מרכז בלוד ע"י עו"ד דניאל כהן, בשמו של ח"כ פרץ, נאמר כי אין בסמכות הוועידה לקבל החלטה למנוע בחירות, כי אין לשנות כללי משחק מרגע שהוחלט על קיום בחירות וכי החלטה על ביטול הבחירות תהיה מנוגדת לחוקת המפלגה, שכן ועדת החוקה שלה לא אישרה את המהלך.



העתירה באה לאחר שהיום נכשל ח"כ פרץ, במהלך פגישה ביניהם לשכנע את יו"ר המפלגה גבאי לוותר על תכניתו לביטול הבחירות לוועידה, שאמורה להתכנס בסוף החודש בתל אביב. כזכור, בשבוע שעבר פרץ עימות חריף בין ח"כ פרץ לבין היו"ר אבי גבאי בהנהלת המפלגה. ח"כ פרץ האשים את גבאי בפגיעה בדמוקרטיה המפלגתית והטיח בו "אתה דוחף את כולם לעסקנות, מעולם לא היתה עסקנות כל כך גדולה כמו בתקופה שלך".



בעקבות הדלפת קלטת העימות לתקשורת אף דרש ח"כ פרץ מגבאי לערוך בדיקות פוליגרף לכל חברי הנהלת המפלגה, לאחר שלדבריו מקורבי גבאי האשימו אותו בהדלפת חילופי הדברים. בתוך כך הוגשה היום למוסד לבוררות עתירות של מפלגת העבודה, הגוף המשפטי העליון של המפלגה, עתירה של יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות, פיני קבלו, ושל עוד 8 חברים בסיעה נגד מפלגת העבודה, יו"ר המפלגה אבי גבאי והנהלת המפלגה בדרישה להוציא צו מניעה ופסק דין הצהרתי שימנע את כינוס ועידת המפלגה המתוכננת ל-24 ביוני, שבה תובא להצבעה הצעה מטעם גבאי לביטול הבחירות לוועידה.



העותרים מציינים כי ועדת החוקה של המפלגה התכנסה בראשית השבוע והצביעה על ההצעה לדחות את הבחירות לוועידה. ההצבעה הסתיימה בתיקו 5, תוצאה שלדעת העותרים יש בה כדי לעצור את המהלך לביטול הבחירות לוועידה, משום שהיא לא קבלה כנדרש את אישור ועדת החוקה. עוד טוענים העותרים כי הועידה היוצאת של מפלגת העבודה פוזרה למעשה ועל כן לא ניתן להקים אותה לתחייה לצורך קבלת החלטה בלתי חוקית בעליל על ידי גוף שאינו קיים.


עוד הם אומרים כי ככל הידוע זו הפעם הראשונה בתולדות מלפגת העבודה שבה יו"ר המפלגה ותומכיו מבקשים לפעול בניגוד להחלטות ועדת החוקה שבראשה מכהן פרופסור דוד ליבאי.



בעתירה נאמר כי ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בהנהלת מפלגת העבודה לביטול הבחירות לוועידה היא החלטה שעלה פניה חסרת בסיס עובדתי ומשפטי. על כן פנתה ההנהלה לקבל את אישור ועדת החוקה בראשות פרופסור ליבאי אלא שזו לא אישרה את המהלך. למרות זאת טוענים פיני קבלו והעותרים כי "במהלך שהינו בבחינות הוספת חטא על חטא, 'החליטה' לכאורה הנהלת המפלגה להמשיך בהליך הבלתי חוקי, בניגוד לחוקת המפלגה ולנוהגים הקיימים בה עשרות בשנים ולהמשיך במהלך של ביטול הבחירות".



עוד הם טוענים כי ההחלטה גרמה להתמרמרות רבה גם בקרב מי שתמכו בתחילה בהליך ביטול הבחירות וגם שמוליק מזרחי, יו"ר מחוז תל אביב, שהיה מבין אלה שתמכו בהליך ביטול הבחירות חזר בו. "אי הענות לעתירה ודחייתה פרושה פגיעה אנושה במפלגת העבודה, בדמוקרטיה המפלגתית, בבסיס החוקי והחוקתי לקיומה של מפלגה ובהפרת ההסכם בין המפלגה לחבריה", מסכמים העותרים ומבקשים לקיים דיון בהול בעתירה.