יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, הצליח לעורר עליו את זעמם של חברי הכנסת החרדים בעקבות ציוץ שהעלה בשבת האחרונה בנוגע לתחבורה הציבורית לאחר שנסע באוטובוס לחוף הים באשקלון. כעת הוא מנסה להרגיע את הרוחות ומבהיר היום (ראשון) בציוץ נוסף בטוויטר כי "אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית".



"עמדתי בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת, ברורה וחדה" כתב, "מדובר בנושא שחשוב למיליוני ישראלים. אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית. תחבורה ציבורית בשבת היא לא מותרות אלא צורך בסיסי של מי שאין לו רכב. אתמול באוטובוס פגשתי נשים חד-הוריות ומשפחה של עולים חדשים שזו הדרך היחידה שלהם לקחת את הילדים שלהם לים".



עוד צייץ כי "בשונה מאחרים, אנחנו לא באים ממקום שהוא נגד החברה החרדית. אנחנו לא נגד אף אחד. אנחנו בעד אורח חיים שמתאים לכל קבוצה".



הסערה החלה לאחר שגבאי צייץ בטוויטר סדרת ציוצים בנושא במהלך השבת ובנוסף נסע בעצמו באוטובוס לאשקלון. "הגענו ליעד: חוף הים של אשקלון, בתחבורה ציבורית, בשבת, כפי שראוי שיהיה בכל מקום בארץ, בחסות המדינה ולא דרך התארגנויות פרטיות של אזרחים", כתב, "לכל ילד שרוצה לנסוע עם חברים לים, לכל מי שידו אינה משגת לרכב פרטי - מגיעה תחבורה ציבורית איכותית גם בשבת. אחד הנושאים המרכזיים שנקדם".



בנוסף לציוץ מה שעורר את כעסם של חברי הכנסת החרדים הייתה העבודה שגבאי הגיע במוצאי השבת אל ביתו של הרב גרשון אדלשטיין, הנחשב לבכיר רבני הציבור החרדי מאז פטירת הרב שטיינמן, כדי לנחמו על מות בנו, דבר אותו ראו כצביעות.



סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר כי "מדובר במעשה חמור שיש בו פגיעה ציבורית בקדושת השבת בפרהסיה. מר גבאי ממשיך בסדרת טעויות פוליטיות שמציגות את מנהיגותו בספק גדול לעתיד".



סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה הגיב אף הוא לגבאי ואמר, "הגיע הזמן לומר די לרמיסת השבת. הגיע העת שפוליטיקאים יפנימו כי שבת קודש, היא מושג קדוש ונעלה הרבה יותר מבניית קריירה פוליטית כזו או אחרת או ניסיון להדביק פערים בסקרים".



ח"כ מיכאל מלכיאלי ממפלגת ש"ס אמר ש"אבי גבאי ראה שמלהפעיל חשבונות פייסבוק עלומים כנגד יאיר לפיד, לא מצליחים להביא קולות למפלגתו, והחליט לעבור לשיטה הישנה והמוכרת, התרסה כנגד כל דבר שבקדושה. גבאי, שבת היא מקור הברכה, חזור בך. מכאן לא תצא הישועה למפלגתך. חפש שיטות אחרות".



ח"כ ינון אזולאי ממפלגת ש"ס הגיב ואמר כי "אבי גבאי רואה את הסקרים העגומים וכנראה שכח מה זה להיות יהודי - לקושש קולות על חשבון השבת זו שיטה ישנה ולא מוצלחת".