בינתיים - רק ירושלים: מחלוקת בין ישראל לארצות הברית לגבי ההכרה ברמת הגולן. על פי דיווח מאמש בכאן 11, שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, זועם על שרים וחברי כנסת שקראו להכרה אמריקאית בריבונות הישראלית בשטח שנכבש מסוריה לפני 51 שנה זמן כה קצר לאחר העברת השגרירות האמריקאית לירושלים.
על פי הדיווח, פרידמן אמר כי "בישראל לא מבינים שהאינטרסים של ארה"ב הם גלובליים ולא קשורים רק במדינת ישראל. לפוליטיקאים הישראלים יש רק אג'נדה מקומית. עשינו את הדבר העצום הזה של הכרה בירושלים והעברת השגרירות ובישראל, במקום להגיד תודה, רוצים כבר את הדבר הנוסף. יש פה כפיות טובה".
מטעם שגרירות ארה"ב בישראל נמסר בתגובה כי "השגריר פרידמן אינו זוכר את השיחות האלה לגבי המדיניות של הכרה ברמת הגולן אין לנו שום הצהרות מדיניות חדשות להודיע בעת הזו".
דבריו של השגריר מכוונים, בין השאר להתבטאויות של שר המודיעין, ישראל כ"ץ, לפיהן הוא מעריך שארה"ב תכיר בקרוב בריבונות הישראלית ברמה לאחר שבירושלים דחוק בבית הלבן לעשות זאת. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס בחודש שעבר, אמר כ"ץ כי ההצעה הישראלית לאמריקאית נמצאת כעת בראש סדר היום של הישראלים, במסגרת השיחות עם האמריקאים. חבר הקבינט הביטחוני הציג את הצעת הגולן כהרחבה פוטנציאלית של ההחלטות האחרונות של טראמפ, בניסיון להתמודד נגד ההתפשטות האזורית של איראן במזרח התיכון.

"זהו הזמן המושלם לעשות מהלך כזה", הצהיר השר, שהוסיף: "התגובה הכי מכאיבה שאפשר לתת לאיראנים היא הכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן, בהצהרה נשיאותית, תוך עיגון המהלך בחוק". המסר לטהרן, לדברי כ"ץ, הוא: "אתם רוצים לפגוע בברית בין ארה"ב לישראל כדי לתקוף את ישראל, אבל תשיגו בדיוק את ההפך".

לפי השר, הנושא, שכבר עלה בשיחת נתניהו עם טראמפ בבית הלבן בפברואר 2017, נמצא כעת בדיונים ברמות שונות של הממשל האמריקאי וחברי קונגרס. "אני מניח שיש הסתברות גבוהה שזה יקרה", הוא הסביר, "תנו לזה כמה חודשים". כשנשאל האם רוסיה תתנגד למהלך מסוג זה, אמר: "הם לא יעשו את זה, הם לא צריכים לתמוך בזה. ההישרדות של אסד חשובה להם יותר כי סוריה חלשה".