מרבית אזרחי ישראל הוכו היום (שני) בהלם, לאחר שהתברר כי גונן שגב, השר לשעבר, ריגל, לכאורה לטובתה של איראן, והעביר לה חומרים רבים במשך שנים. מי שלא הופתעו מהפרשה, הם האנשים שהיו בעבר קרובים אליו, ומבינים כי הדרך בה פעל היתה עבריינית לאורך כל הדרך. פיני בדש, חברו למפלגת צומת המיתולגית וראש מועצת עומר, אמר לבן כספית וניסים משעל ב-103FM: "לא נפלתי מהכיסא ממה שקרה, הוא לא יפתיע אותי בחיים".



"הוא היה מגלומן, הוא היה מטורף על כסף. הוא גאון עם שיגעון. כשהיה את הסיפור עם הסמים, המפכ"ל אהרונישקי שאל אותי אם יכול להיות שגונן סוחר בסמים, אמרתי שלדעתי בטוח כי הוא חולה כסף. יום אחד הוא הודיע לנו שאבא שלו מת, הוא שם אותו בסלון, קבר אותו באותו יום והגיע לעבודה למחרת. היינו המומים. יום אחד הוא כל כך הצליח להרגיז את רפול, שהוא שלח לי פתק 'אני מבין כיצד נוצרים דחפים לרצח'. הפתק הזה הבהיר הכל".

מי הביא אותו לפוליטיקה?

"הוא גר בשכירות בתל עדשים, ורפול היה שם, והוא התחבר אליו. הוא לא התחבר לאנשים. הוא היה מסוכסך עם המוח שלו. הוא ממש לא טיפש. אני אמרתי לו יום אחד שאני לא רוצה להיות שר, נשיא, כלום, ורק שלא ידבר איתי בכלל. אל תתקרב אלי. אחרי שהוא יצא מהכלא הוא התקשר ורצה להיפגש, סירבתי, ופתאום יום אחד הוא הופיע לי במשרד ואמר 'לא תגרש אותי מכאן, נכון?'. הוא רצה למכור לי סולר למכוניות שלי, שאלתי אותו 'אתה רוצה שכולם ייסעו בזיג זג".
ידיעות ארכיון לגבי גונן שגב

לאחר מכן הזכירו המשתתפים בשיחה כי אחד התהליכים שעברו בזכותו הוא הסכם אוסלו, אשר ביחד עם שגב, גרם לממשלת רבין להעביר אותו בכנסת: "הוא היה הכי קיצוני ימני בסיעה, ודרש לפני הבחירות שלא נלך עם רבין. יריב בן אליעזר, נכדו של בן גוריון, הריץ אותי עד תל עדשים למנוע את המהלך הזה. אמרתי לרפול שלא נעשה דבר כזה, ובסופו של דבר בגד בנו התפצל.

"הקול שלו, ביחד עם הערבים, העבירו את אוסלו. מי שזורק את האחריות ככה, שום דבר לא יפתיע אותו לגביו. כסף, כסף, כסף, זה מה שעניין אותו. הוא נראה טוב, עבד טוב. לאורך כל הדרך שעקבתי אחריו, לא מפתיע בכלל. זה גאון עם שיגעון. הוא גרוש, יש לו ילדים, היתה לו בת זוג גרמניה באפריקה. הילדים שלו עברו כל כך הרבה בעיות, שהם כבר מחוסנים מהמעשים שלו".