מפגש פסגה בירדן: ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני נפגשו היום (שני) ברבת עמון, שבירדן. ראש הממשלה והמלך שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.  נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים.



הפגישה מגיעה על רקע תקופה מתוחה מאוד בירדן לאחרונה, שכללה הפגנות רבות של אזרחים, בהן עשרות אלפי ירדנים יצאו למחות על המדיניות הכלכלית ויוקר המחייה. ראש ממשלת ירדן האני אל מולקי אף הגיש את התפטרותו בתחילת החודש, זאת לאחר שנפגש עם המלך עבדאללה למה שהוגדר בפי גורמים ירדנים כ"ישיבת חירום". 



החלטתו של עבדאללה להקפיא את העלאת מחירי החשמל והדלק לא סיפקה את העם הירדני, ומיד אחרי תפילת “תראוויח" לחודש הרמדאן, הם יצאו בהמוניהם לרחובות. מעמד הביניים, שהוא רוב העם הירדני, מחה נגד כוונת ממשלת ירדן להפעיל מנגנון מס הכנסה חדש, שיפגע בשכר השכירים ובמעמד הביניים במדינה.



זו לא הפעם הראשונה שהירדנים יוצאים לרחובות נגד ממשלתם, אולם הפעם ניכר כי הפגיעה במעמד הביניים הייתה יותר מדי, והיא באה בחודש הצום, שהוא אחד החודשים שבהם ההוצאות מכבידות מאוד על האזרחים. יועציו הכלכליים של ראש הממשלה האני אל־מולקי כנראה לא חשבו על כך, והתגובה העממית לא איחרה לבוא, כולל גם במחוזות אירביד, אל־אע’ואר הצפוני וג’ראש, כמו גם בערים רבות ברחבי הממלכה.



במחוז אירביד היו אף הפרות סדר, שבמהלכן דרשו המפגינים לא פחות מאשר את התפטרות הממשלה והקמת ממשלת הצלה לאומית, “שתכין חוק בחירות חדש ותאמץ מדיניות כלכלית רחוקה מהכיסים של האזרחים, נוכח העומס הכבד על הציבור בשל רשימת המסים הבלתי נגמרת".