סגן שר הביטחון, אלי בן דהן (הבית היהודי), טען אתמול בראיון ל'רשת ב' כי גל עפיפוני התבערה אינו ראוי להגדרה כטרור ומאחר ואין בו חציית גדר או חדירה ליישובים. דבריו עוררו זעם בקרב חברי התנועה הקיבוצית שמיהרו לקרוא לשר הביטחון אביגדור ליברמן לפטר את סגן השר. 
הבוקר (רביעי) בן דהן ניסה להסביר את הדברים בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "מי שחולל סערה הוא מי שלא הקשיב לדבריי. אם היו מקשיבים לכל הדברים שטענתי היו שומעים שטענתי שטרור העפיפונים הוא טרור שיש להילחם בו. בנוסף אמרתי שצריך לזכור שהמטרה המרכזית של מערכת הביטחון הייתה למנוע חדירה ליישובים או פגיעה באזרחים - בזה מערכת הביטחון עמדה בגבורה רבה. טענתי בראיון שזהו טרור שפוגע ביבולים שלנו, הבעיה היא שאנשים שומעים רק חצאי משפט. אני ממליץ לכל אנשי התנועה הקיבוצית, שדיברו על השכנות הטובה שהייתה להם בשנת 2005 עם עזה, שלא יטיפו לי מוסר ולא יחנכנו אותי על אהבת הארץ ואהבת המולדת". במהלך השיחה חזר בן דהן על דבריו מאתמול וציין כי "עדיין צריך לקחת את הטרור הזה בפרופורציה שלו כשאנחנו יודעים שהמשימה של צה"ל למנוע חדירה".
במהלך השיחה ניסה הרב אלי בן דהן להשמיע את הדברים שטען ב'רשת ב' באמצעות הטלפון הנייד שלו אך ללא הצלחה. בתגובה השיבה חסון: "לא שמענו את הדברים אך אני מקווה שאני סומכת עליך ושאתה לא משטה בנו".

בנוסף התייחס בן דהן לדבריו של יושב ראש מפלגתו, נפתלי בנט, שאמר שצריך לירות על ילד בן שמונה ששולח עפיפוני תבערה: "זכותו של יושב ראש המפלגה שלי לומר את מה שהוא אמר. אני לא חושב שהוא התכוון לירות בילד בן 8. דבריו כוונו למה שנעשה בימים האחרונים ברצועה. צה"ל פגע במכוניות של מובילי עפיפונים בתשתית שמייצרת את העפיפונים ולא ביצע סיכול ממוקד בילד ששיגר את העפיפון".
אילה התייחסה לדבריו: "אתה הרי כל כך מתנגד לטענה הזו. אם יריב פוליטי שלך היה אומר את הדברים הייתי עף עליו בצורה נוקבת, כעת אתה מרקד בין המילים. תאמר את מה שאתה חושב. ענה לה סגן השר: "אני חושב שאף אחד לא התכוון לירות בילד בן 8 ואם מישהו אמר את זה אז אני מציע לשאול אותו".
עריכה: איתמר זיגלמן