הסדר הטיעון בפרשה 512 לפני פיצוץ. לאחר שכבר הצליחה הפרקליטות להחתים 17 מתוך 19 הנאשמים על מסמך הבנות בפרשה שהרעידה את ארגוני הפשע בישראל, ההסכם עומד על סף קריסה. סלע המחלוקת הוא הנאשם גולן אביטן שקיימת מחלוקת בין עורכי דינו לבין הפרקליטות על מספר השנים שייגזרו עליו במסגרת ההסכם.



בעוד הפרקליטות דורשת 8 שנות מאסר, עורך דינו של אביטן יניב שגב אומר ל'מעריב' כי לפני שבועיים הציעה הפרקליטות 7 שנים וללא הסבר הוסיפה שנה נוספת ולכך הם לא מסכימים. "אם הפרקליטות משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק, אנחנו מחוץ למשחק".

הפרקליטות מצדה מוכנה להתקדם הלאה עם יתר הנאשמים בפרשה ולחתום על הסדר טיעון שיכניס את בכירי העולם העברייני לשנים רבות לכלא, אך חבריו של גולן לא מוכנים לחתום אם הוא לא חלק מהעסקה כדי לא להפקיר אותו.

"הפרקליטות שינתה את כללי המשחק". עו"ד יניב שגב
"הפרקליטות שינתה את כללי המשחק". עו"ד יניב שגב

מחר בשעה 9:00 צפויים להגיע כל הנאשמים והפרקליטות לאולם בית המשפט ולהודיע סופית אם הצליחו להגיע להסדר טיעון. אם לא יצליחו, כפי שאכן מסתמן כעת, כבר מחר יתחיל עד המדינה בפרשה להעיד בבית המשפט ולהפליל את חבריו. ומכאן ואילך, הצדדים לא צופים שתהיה דרך יציאה מוסכמת עד להכרעה ולגזר דין שעשוי לשלוח את חלקם למאסרי עולם.

נאשם נוסף, אבי רוחן, מסרב לחתום על הסדר טיעון, אולם מעוניין לנהל משפט אך לא הביע התנגדות כי חבריו יחתמו על הסכם אם הם מעוניינים בכך. רוחן טוען שמעולם לא היה חבר בארגון הפשע של יצחק אברג'ל ושאין לו חלק בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב.