פרסום ראשון: בעקבות הדיווחים במעריב ומכתב של התנועה לטוהר המידות, חברותה של רו"ח איריס שטרק בוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים תובא לדיון ואישור מחדש בממשלה ביום ראשון. לפני כחודש החליטה הממשלה לאשר את מינוי ארבעת חברי הוועדה המייעצת למינוי לתפקידים בכירים בשירות הציבורי ביניהם לתפקיד הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ ועוד. בראש הוועדה עומד השופט לצידו ממלא מקום נציב שירות המדינה אהוד פראוור ועוד שני חברים: תת אלוף במיל יעקב נגלל שעבר ראש המל"ל ורו"ח איריס שטרק. נגד השניים עלו טענות על ניגוד עניינים עקב הכרות ארוכת שנים עם ראש הממשלה ועם שרים נוספים. לבסוף החליטו סרי הממשלה לאשר פה אחד את מינויים בוועדה.



אלא שבמכתב ששלחה התנועה לטוהר המידות עלו טענות שונות לגבי רו"ח שטרק, המכתב הונח בפניהם של השרים טרם המינוי אך נדמה כי לגבי טענה אחת לא נערך דיון ולא ניתנה הדעת טרם האישור. הטענה היא כי ב-2014 הוועדה לבחינת מינויים ברשות החברות הממשלתיות פסלה בעבר את מועמדותה של שטרק לתפקיד יו"ר מע"צ לאחר ששטרק מסרה פרטים לא נכונים בשאלון שהתבקשה לענות עליו במהלך המינויים לתפקיד. השאלה שעליה השיבה בשלילה, ובעצם לא אמרה את האמת, הייתה "האם במהלך חמש השנים האחרונות היה בדו"ח מבקר המדינה מידע שעשוי היה להיות רלוונטי למועמדותך לתפקיד?". שטרק, כאמור, השיבה בשלילה אלא שמבדיקה זריזה ניתן היה לגלות שב-2010 נמתחה ביקורת על התנהלותה בתפקיד יו"ר הדירקטוריון נמל אשדוד בין השנים 2007-2004 ולכך הייתה השפעה על מינויה לתפקיד יו"ר מע"צ.



בחוות הדעת המשפטית שהוגשה לשרים לקראת הדיון ביום ראשון הקרוב נכתב כי לפני הגשת מועמדותה לחברות בוועדה המייעצת לתפקידים בכירים הצהירה שטרק על אותו דו"ח מבקר על אף שלא הייתה מחויבת לכך שכן עברו מעל ל-5 שנים מאז נכתב הדו"ח. לפיכך ממליץ משרד המשפטים לאשר מחדש את חברותה של שטרק למרות העובדה כי לא דיברה אמת בעבר בנוגע לתיפקודה.



התנועה לטוהר המידות הגישה במקביל עתירה לבג"ץ בה ביקשה שבית המשפט יורה על צו ארעי כנגד החלטת מינוי נגל ושטרק כחברי הוועדה. ב-26.6.18 צפויה המדינה להשיב לעתירת התנועה.