על רקע המתיחות בדרום, הצהיר הבוקר (חמישי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בראיון בגלי צה"ל כי קיים "סיכוי גדול למבצע רחב ברצועת עזה בחודשים הקרובים". לדברי השר, "יש סיכוי מאוד גדול שבשביל להחזיר את השקט, לייצר הרתעה ארוכת טווח ולהעביר את המסר ששלטון כמו זה חמאס צריך להיות מופל - נאלץ להיכנס למבצע רחף היקף מול רצועת עזה. זה לא דבר שאני רוצה אותו".



"בחמאס לא מעריכים מתי החבל יקרע", הסביר ארדן. "אחרי טרור העפיפונים היה ברור לי שיש פה ניסיון בכסות אזרחית למצוא נקודת תורפה חדשה. טוב שצה"ל משנה את התקופה בימים האחרונים".



משגרי עפיפונים בעזה. צילום: AFP
משגרי עפיפונים בעזה. צילום: AFP



כמו כן, הוא טען כי "מי שמשגר עפיפוני תבערה שמציתים שדות ומי שמפעיל את החוליות האלה זה חמאס - ואנחנו יודעים את זה בוודאות מלאה - הוא מחבל שצריך לפגוע בו. אני חושב שצריך לשנות את המדיניות ולירות במשגרי עפיפונים, אך גם המדיניות שצה"ל שאומרת שיש לגבות מחיר מהחמאס ולהפציץ תשתיות שלו ולבצע סיכולים ממוקדים של הבכירים יכולה לעצור את הטרור החדש. עלינו מדרגה בתגובה, ואם זה יימשך כך הירי ייפסק כי גם חמאס לא רוצה להגיע לעימות כולל שבו תסתיים דרכו ברצועת עזה".



"אני לא חושב שאיבדנו את ההרתעה מול חמאס", המשיך השר לביטחון פנים. "הארגון הזה מבין היטב את המחיר שהוא משלם. אי אפשר להתעלם מארבע שנים של שקט יחסי, שהובילו לביקוש של אנשים להתגורר בעוטף עזה. זה לא קרה לבד, אלא בעקבות מדיניות אחראית של הממשלה ופעילות של צה"ל באזור. אין יותר את המושג הנורא 'טפטופים'. האזרחים מבינים שהממשלה היא לא זו שהביאה את ארגון חמאס (לשלטון), זו המציאות בעזה".