ראש אגף במוסד לשעבר, חיים תומר, התייחס היום (חמישי) בתכנית "הקבינט"ברדיו 103FM לפרשת גונן שגב, השר לשעבר שהואשם בריגול לטובת איראן, ואמר כי מדובר ב"הישג לא מבוטל של האיראנים".



"לא נפלתי מהכיסא מפרשת גונן שגב, אך חשבתי שהאיראנים שיחקו אותה", סיפר תומר, שהסביר כי "לגייס שר לשעבר כסוכן שיבצע עבורם משימות הוא הישג לא מבוטל. אני לא בקיא בפרטים, אך ההפעלה שלו לאורך זמן היא משהו שאין לזלזל בו".



כשנשאל איזה נזק שגב יכול היה לגרום לישראל, השיב כי "האיש היה שר האנרגיה. הוא מכיר את התשתיות ושמע לא מעט דברים על צה"ל ויכולותיו בשנים בהן היה קרוב לרפול. אינני יודע כמה פעמים הוא היה בישראל בזמן שהופעל, אך כל נסיעה שלו לישראל יכלה להניב להם מידע נוסף. זה אמנם לא פורץ את ליבת הסוד אליו האיראנים רצו להגיע, אך כן יכול לסייע להם".



 


לדבריו, "אנחנו חיים בעידן הסייבר, ובעידן הזה אפילו מתן רשימות של כתובות מייל יכול לספק מידע למבצע שלם. לפי הפרסומים, גונן שגב העביר לאיראנים די הרבה לינקים ואני חושב שזה משהו שיש בו נזק".

על טענות הכישלון של השב"כ והעובדה ששגב פעל למען איראן במשך שש שנים, אמר: "המרחקים בישראל בין הצלחה מהדהדת לכישלון נחרץ דקים ביותר. אני רואה את ההצלחה בסיכול ופחות את הכישלון. מעקב אחר נסיעה של אדם עם דרכון זר שהכינו המפעילים, זו משימה שדי קשה לאיתור. אני לא רואה כאן כישלון גדול ואני מניח שישבו עליו במשך כשנה. היה רצוי שהוא ייתפס מוקדם יותר, אך בסופו של דבר הוא נחשף".

בהתייחס לטענה לפיה שגב עדכן גורם ביטחוני בפעילותו, הוא טען כי "שירות המודיעין המרכזי באיראן הוא שירות שפועל נגד ישראל בהמון חזיתות ולמיטב ידיעתי עד כה אין לו הישגים של ממש. מ-2008-2014, עשרים הפעולות שהם ניסו לבצע סוכלו. אני חושב שיש לנו מערך ביטחון טוב והיכולת הישראלית להגן על אינטרסים ישראלים בחו"ל נמצאת בסימן שיפור גדול תוך הגעה למידע חובק עולם. לאחר שנת 2002 והניסיון של אל קעידה להפיל מטוס של "ארקיע", ישראל שיפרה משמעותית את יכולותיה לסכל פיגועים בחו"ל, אך אין זה אומר שלעולם חוסן. נכון להיום המאזן ראוי לשבח מבחינת ישראל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן