האופוזיציה הגיבה לכתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות. נתניהו הואשמה בקבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות, בשל הזמנת ארוחות שף בסך 350 אלף שקל למעון ראש הממשלה. מבקריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו ברשתות החברתיות לכתב האישום, כשחלקם מגדירים אותו "ניצחון".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שיבח בחשבון הטוויטר שלו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאחר שביקר את התנהלותו בעבר: "סימני חיים בעמוד השדרה של מנדלבליט. היום מגיע לו like גדול. אבל שלא נטעה - ההכרעות הקשות ומבחן האמת עוד לפניו. הלוואי שיעמוד בו".

הציוץ של אהוד ברק. צילום: טוויטר
הציוץ של אהוד ברק. צילום: טוויטר


ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) צייצה כי כתב האישום משקף "תפיסה שוביניסטית", בשל ההתמקדות בשרה נתניהו ולא בראש הממשלה: "כתב אישום רק נגד שרה נתניהו מקומם וצורם. משקף תפיסה עבשה ושוביניסטית שהמטבח באחריות בלעדית של האשה. נתניהו לא אכל בארוחות האלה? אלה לא היו אורחים שלו? בדיוק כמו כתבי האישום שספגו נשיהם של ברק וויינשטיין על העסקת עובדת זרה", כתבה.

הציוץ של שלי יחימוביץ'. צילום: טוויטר
הציוץ של שלי יחימוביץ'. צילום: טוויטר


הפעיל אלדד יניב, ממתנגדיו החריפים של ראש הממשלה, כתב: "אנחנו תמיד האמנו שננצח. ואנחנו תמיד יודעים שננצח בכל המערכה כולה. רק התמדה. ‏‏בוזגלו או סיידוף או בן ארצי-נתניהו: מִשְׁפַּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם כַּגֵּר כָּאֶזְרָח יִהְיֶה. אין שמחה אף פעם בהגשת אישום נגד איש ציבור או רעייתו שנגעו במה שאסור אף פעם לגעת: בכספי ציבור. אבל צדק צריך להיעשות תמיד. ולהופיע מיד".
 
סגן יו"ר הכנסת ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב בטוויטר:  "מציע לרה"מ ללמוד מיצחק רבין ז"ל שלקח אחריות על המעשים של אישתו והתפטר. מי שנותן לאישתו לנהל את קופת המדינה לא ראוי שינהל את המדינה".

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) כתב בתגובה: "מספר כתבי האישום והעבירות המיוחסות לסביבת נתניהו ולשכתו מעוררים דאגה ואי נוחות. אינני אוהב להתעסק במשפחתו של ראש הממשלה אך הפעם לא מדובר ברכילות אלא בשאלה של ערכים. ניתן לצפות מראש הממשלה וקרוביו שיפגינו טוהר מידות וצניעות כפי שנהגו ראשי ממשלה כרבין ובגין. ראשות הממשלה אינה קיסרות". 

שרת המשפטים, איילת שקד, סירבה להתייחס לפרטי כתב האישום במהלך ראיון בכנס לשכת העיתונות הממשלתית, אך אמרה: "אני לא מתכוונת להתייחס להגשת כתב אישום. לא קראתי אותו. ראיתי רק פוש. גם ביחס לפוליטיקאים, המערכת המשפטית לא רודפת אחר פוליטיקאים".