גם הבוקר (שישי), יום אחרי ההחלטה על כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, סירבה שרת המשפטים איילת שקד להתייחס בכל צורה לנושא. בשיחה עם ניסים משעל ב־103fm היא דיברה על מצב הביטחוני, ואמרה כי "יהיה פתרון לטרור העפיפונים בקרוב". מלבד זאת, התייחסה ליציבות הקואליציה וליחסיה עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.


"אם מדינת ישראל ידעה לפתח את כיפת ברזל ולהתמודד עם המנהרות, אז אני חושבת שיהיה פתרון גם לעפיפונים בשבועות הקרובים", אמרה השרה, שהדגישה כי "לא מדובר ב'מפריחי' עפיפונים, אלא במחבלים שמצאו דרך חדשה להבעיר את הדרום". לכן, לדבריה, "זהו טרור לכל דבר".
משעל הקשה ושאל: "האם אנחנו עומדים בפני מבצע 'צוק איתן 2'?", ועל כך השיבה השרה: "אם חמאס ידרדר את המצב זו בהחלט יכולה להיות אופציה, למרות שאף אחד לא באמת מעוניין בהסלמה".

בתוך כך, לאחרונה קראה שרת המשפטים "לא להתייחס לפוליטיקאים כאל תחמנים", וזאת בהמשך להצעת החוק שלה לאפשר לשרים לשלוט במינויי היועצים המשפטיים במשרדיהם. משעל תהה אם ההצעה הזו הייתה בדיחה, אך שרת המשפטים הבהירה שממש לא. "זו מהומה רבה על לא מאומה. שרי הממשלה בהחלט כשירים להשתתף במינוי של היועמ"ש במשרד שלהם".
 


ניסים משעל ניסה לברר האם השרה עומדת בפני עימות חזיתי עם היועץ המשפטי לממשלה, שמתנגד להצעה, אולם שקד הבהירה: "אנחנו ביחסים טובים ואנחנו לא צריכים לחשוב אותו דבר. יש מחלוקות ואנחנו מתייחסים אחד לשני בכבוד והערכה. בדמוקרטיה זה לגיטימי שכל אחד ייתן את דעתו. השרים הם לא עבריינים שצריך לשמור עליהם. המינוי הוא לא רק של השר, הוא מינוי משותף".

בתור השרה האמונה על פעילות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שבה וטענה שקד כי להפגנות השבועיות, בחלק מהזמן ממש מחוץ לביתו, אין כל השפעה על הדרך שבה הוא עובד. "אני מכירה היטב את מנלדבליט", אמרה, "מדובר באדם ישר ומקצועי שיקבל החלטות רק על פי הראיות הקיימות, וההפגנות לא ישנו לו דבר. אני סומכת עליו שיקבל את ההחלטות הנכונות".
 
לשאלת משעל אם מנדלבליט נפגע מהעליהום שהיה עליו, השיבה שקד: "עליהום על איש ציבור זה לא דבר פשוט, לא לו ולא למשפחתו, ואנשים שוכחים את זה שיש להם משפחה. אני אומרת את זה מניסיון". עוד הוסיפה, שמי שבוחר בקריירה ציבורית ב־2018, צריך לקחת את זה בחשבון. "השיח היום הוא שיח מאוד אלים. הכל זוכה לתהודה רבה. ככל שזה אלים ופוגעני יותר, ככה זה קשה יותר ולא פשוט". בעיניה, אותן הפעולות נגד משגרי הרקטות צריכות להינקט נגד מחבלי עפיפונים.
 
לסיום נשאלה השרה על חוק הגיוס ועל החשש כי הוא יוביל לפירוק הקואליציה והקדמת הבחירות. "אין שום סיבה ללכת למשבר קואליציוני", הבהירה, "אין חוק אחד שנכנס ויוצא מהכנסת באותה צורה. זה חוק שהוא מאוד חברתי וערכי. עבדתי על החוק 8 חודשים והכנסתי המון שינויים - ואני בטוחה שנצליח להעביר את החוק בקריאה ראשונה".