ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם  ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. בפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לקח חלק גם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר.  ראש הממשלה נתניהו הביע הערכה לנשיא דונלד טראמפ על תמיכתו בישראל. הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה.
מהבית הלבן נמסר כי הם "דנו בדרכים להקל על המצב ההומניטרי בעזה תוך שמירה על בטחונה של ישראל. בנוסף הם דנו במחויבות המתמשכת של ממשל טראמפ ושל ישראל להמשך קידום השלום בין ישראלים לפלסטינים". הבכירים, הנמצאים עם בכירים פלסטינים, לעומת זאת, השניים לא צפויים להיפגש.

במהלך סוף השבוע ישהה בישראל צוות המו"מ של הנשיא דונלד טראמפ, לאחר דילוגים בין הבירות הערביות באזור: קושנר נפגש ביום שלישי עם מלך ירדן עבדאללה, שלשום עם יורש העצר הסעודי בן סלמן ואתמול עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א־סיסי, כשעל הפרק "הדיל האולטימטיבי לשלום" במזרח התיכון, שעליו עובד צוותו של טראמפ זה שנה וחצי. לפי הדיווחים, במהלך הפגישות הללו, ובאלה שנערכו בקטאר, קושנר הציג בפני המנהיגים הערבים את עיקרי התוכנית, מה שצפוי להתרחש גם בפגישתו עם נתניהו.



הבוקר נחשף ב"מעריב אונליין" כי קיים חשש בישראל מאפשרות שתוכנית השלום המדוברת תכלול סעיפים העשויים להעניק לפלסטינים רוח גבית. על פי הערכות, נוסף לדרישה לוותר על הריבונות הישראלית בארבע שכונות בירושלים הנמצאות מעבר לקו הירוק (שנחשפה ב"מעריב" ב־4 במאי), תכלול התוכנית הקמת קונסוליה במזרח ירושלים – גמול על ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירותה אליה. הקונסוליה, אם אכן תוקם במזרח ירושלים, תעניק שירותים לאזרחים הפלסטינים המקומיים.



הצוות מבקש לרתום את תמיכת העולם הערבי לעסקת שלום בין ישראל לפלסטינים, וזאת בזמן שהרשות הפלסטינית מחרימה את ממשל טראמפ, ולכן הצוות האמריקאי אינו צפוי להיפגש עם נציגי הרשות בביקור הנוכחי. ההערכה היא כי יו"ר הרשות אבו מאזן ידחה את התוכנית, על אף הלחצים המופעלים עליו לקבלה, כדי להעמיד את נתניהו במצב שבו יידרש גם הוא לקבל את התוכנית.