מפלגת העבודה על סף פיצוץ: השבוע בית המשפט הפנימי של המפלגה החליט לקבל עתירה של מספר חבריה נגד היו"ר אבי גבאי, ולקבוע שוועידת המפלגה לא תוכל לדון ביום ראשון בהצעה שלו לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה ובבקשתו למנות 5,300 צירים לוועידה החדשה ללא בחירות. הבוקר (שישי) החליט גבאי להתבסס על סעיף בחוקת המפלגה המאפשר לו לערער על החלטת בית המשפט הפנימי, ולהביא ביום ראשון הקרוב בוועידת המפלגה החלטה שתבטל את האיסור המדובר.



גורמים במפלגת העבודה מאיימים לפוצץ את הוועידה ביום ראשון. מי שתקף בחריפות את המהלך הוא הח"כ איתן כבל, שטען כי "העבודה נטשה את הערכים הדמוקרטיים", והוסיף: "כך נראה הסוף".



בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כבל: "כך נראה הסוף! הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את החוקה ואת מוסדותיה השיפוטיים. חוק עוקף ופסקת התגברות - הנהגה שנוטשת את דרכה ואת ערכיה הדמוקרטיים. D9 תוצרת בית!".



לדברי כבל, "הציוץ הוא תגובתי. עד עתה לא נשמע קולי בשאלה הפוליטית, אך כשזה מגיע לריסוק אבני היסוד שעליה נשענת מפלגה המתיימרת להיות אלטרנטיבה דמוקרטית, אינני יכול יותר להבליג. מי שעכשיו שותק - שר ההיסטוריה יבוא עמו חשבון".



אתמול דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את עתירת ח"כ עמיר פרץ נגד גבאי והורה לו לשלם 10,000 שקלים הוצאות משפט. ח"כ פרץ עתר למפלגה בדרישה למנוע מוועידת המפלגה להצביע על הצעת ההחלטה, לפיה ימונו 5,300 צירים לוועידה החדשה ללא בחירות.



בתשובה לעתירה דרשו עורכי דינו של גבאי לדחות את העתירה על הסף, שכן גבאי טרם מיצה, כמתחייב, את ההליכים הפנימיים הקיימים במפלגה והמתנהלים במוסד לבירור עתירות שאליו רשאי לפנות כל חבר בבקשה לקבלת סעד, מה שגם שהמוסד לברור עתירות יושב ממש בימים אלה על המדוכה בסוגיות העוסקות בדיוק באותו נושא שבשמו עתר ח"כ פרץ לבית המשפט. עוד צוין בתשובת גבאי כי חוקת המפלגה אינה מאפשרת לפנות אל טריבונל משפטי חיצוני טרם מיצוי ההליכים במוסד לבירור עתירות.



פרקליטיו של גבאי טענו כי ח"כ פרץ החליט בכוונת מכוון שלא ליטול חלק בהליך הפנימי במוסד בכיר של המפלגה. בסיכומו של דבר קבע שופט בית המשפט המחוזי, יעקב שפסר, כי בלי שתשתמע קביעת עמדה כלשהי באשר לנכונות הטענות לגופה של הסוגיה, נמחקת התובענה שהגיש ח"כ פרץ תוך שהוא קובע שעל הדיון בה להיעשות לפני הגופים השיפוטיים הפנימיים שנקבעו לכך בחוקת המפלגה.



אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם
אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם