פעילים בעבודה מאיימים לפוצץ את ועידת המפלגה שתתכנס היום (ראשון) כדי לאשר הצעת החלטה של היו"ר אבי גבאי לבטל את הבחירות לוועידה ולמנות 5,300 צירים שנרשמו כמתמודדים, בהם רבים מתומכיו, ללא בחירות. הגוף השיפוטי של המפלגה, המוסד לבירור עתירות, נענה בשבוע שעבר לעתירה של פעילים והורה להסיר מסדר יומה של הוועדה המתכנסת היום את הסעיף השנוי במחלוקת על ביטול הבחירות לוועידה, אולם גבאי מתכוון להשתמש בסעיף בחוקת המפלגה שיאפשר לו לעקוף את החלטת המוסד השיפוטי ולהביא בכל זאת את הנושא להצבעה.
 
בתגובה תקף אותו ח"כ איתן כבל ואמר: "כך נראה הסוף! הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את החוקה ואת מוסדותיה השיפוטיים. חוק עוקף ופסקת התגברות - הנהגה שנוטשת את דרכה ואת ערכיה הדמוקרטיים. D9 תוצרת בית! מי שעכשיו שותק - שר ההיסטוריה יבוא עמו חשבון". עו"ד שימי בר־און, פעיל שהגיש בשבוע שעבר את העתירה נגד גבאי, כתב בפייסבוק: "ימי המפלגה האחרונים. ב־21.1.1968 הוקמה מפלגת העבודה על מוסדותיה הדמוקרטיים, ב־24.6.2018 תסיים המפלגה את חייה. ככה מתחילה דיקטטורה. אבי גבאי פועל בכל דרך אפשרית לרמוס את ההיסטוריה של המפלגה. בז לערכיה, בז למוסדותיה ואפילו בז לחבריה".
 
יש לציין כי עתירה של ח"כ עמיר פרץ לבית המשפט המחוזי למנוע מהיו"ר גבאי להביא לוועידה הצעה לביטול הבחירות נדחתה בסוף השבוע בנימוק שהנושא נמצא בהליך משפטי במוסדות הפנימיים של המפלגה, שטרם מיצה את עצמו. בתוך כך נקראו תומכיו של גבאי להגיע היום לוועידת המפלגה כדי להביע בו תמיכה. בהודעה שהופצה בקבוצות וואטסאפ של תומכי גבאי נאמר: "נוכחותנו במפגש הזה קריטית, כדי לתת גיבוי להצעה של אבי גבאי ולייצג את הרוח החדשה במפלגה הדוגלת באחדות במקום פירוד ופילוג. כל שעליכם לעשות הוא להגיע לבית החייל בתל אביב ולומר בשער שאתם שייכים לחוג 'מהפך בשביל ישראל'".

 עמיר  פרץ. צילום: אריאל בשור
עמיר פרץ. צילום: אריאל בשור

 

גבאי ענה אתמול בוואטסאפ לפעיל המפלגה שטען לפגיעה בדמוקרטיה ואמר: "אין כאן שום פגיעה. זו סתם הסתה. המוסד לבירור עתירות הוא גם גוף פוליטי, ולכן החוקה קבעה שהוועידה היא גוף ערעור עליו. זו בדיוק מהות הדמוקרטיה. שהמוסד הדמוקרטי יקבל את ההחלטה ולא המוסד הממונה".