הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בעוד ארבעה חודשים, והיום (ראשון) הצטרפה מועמדת נוספת מהמגזר הפוליטי לרשימת המתמודדים לראשות עיריית ירושלים: חברת הכנסת רחל עזריה ממפלגת "כולנו", שהודיעה על התמודדותה לתפקיד. עזריה תתמודד על התפקיד כשממולה יתמודד, בין היתר, השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין.



בהודעה מטעמה נמסר כי "נכנסתי לפוליטיקה בשביל ירושלים, כשמצבה של ירושלים היה לא פשוט וההגירה השלילית הייתה בשיאה נקראתי לדגל, ונעניתי. התמודדתי בבחירות וכיהנתי כחברת מועצה וסגנית ראש העיר, כשטובת העיר ותושביה תמיד לנגד עיניי. במשך השנים פעלתי רבות למען משפחות עובדות, תכנון העיר, הקמת בתי ספר וקידום החינוך בירושלים, והמשכתי לפעול לטובת העיר גם מהכנסת".



השר זאב אלקין. צילום: מרק ישראל סלם
השר זאב אלקין. צילום: מרק ישראל סלם




עזריה המשיכה: "הרצון הציבורי הגובר והכנה לראות יותר נשים מתמודדות ומשתלבות בהנהגה הארצית והמקומית, יחד עם הקריאה והתמיכה של תושבים רבים מכל המגזרים, והרצון העמוק שלי לפעול לטובת ירושלים, הביאו אותי להחלטה לחזור הביתה, למקום בו הלב שלי נמצא, ולהציג את מועמדותי לראשות העיר ירושלים".



עוד הוסיפה חברת הכנסת ואמרה, כי "כשמשה כחלון, שר האוצר, קרא לי להצטרף למפלגת 'כולנו', שמחתי על הזכות, האמון וההזדמנות לפעול למען תושבי ישראל כחברת כנסת וכיו"ר ועדת הרפורמות, ועל זכות זו אני מודה לו מכל הלב. עם יותר ניסיון ותפקידים ציבוריים אני חוזרת לפעול למען ירושלים - מתוך ירושלים. אני מתחייבת להמשיך ולפעול באותה נחישות, רגישות ושליחות גם בעתיד", סיכמה.



כזכור, מלבד המתמודדת הטרייה במירוץ והשר זאב אלקין, מתמודד גם חבר הנהלת עיריית ירושלים, רואה החשבון משה ליאון. סקר שערך מכון "סמית"  והתפרסם לפני יומיים, עוד בטרם הכריזה עזריה על הצטרפותה לרשימת המועמדים, קבע כי ליאון מוביל על פני ארבעת המועמדים הנוספים בבחירות לראשות העירייה. הסקר, שנערך רק בקרב הציבור החילוני, המסורתי, והדתי־לאומי בירושלים (ללא החרדים והערבים), כלל חמישה מתמודדים בבחירות לראשות העירייה: משה ליאון, יוסי חביליו, עופר ברקוביץ', אבי סלמן והשר זאב אלקין.



בתשובה על השאלה: אם הבחירות לראשות העיר ירושלים היו נערכות היום, למי משני האישים הבאים היית מצביע, משה ליאון או זאב אלקין? השיבו 37% שיצביעו עבור ליאון ו־26% עבור אלקין. בתשובה לחלופה נוספת, התמודדות בין ליאון לברקוביץ', השיבו 35% שיצביעו עבור ליאון ו־29% עבור ברקוביץ'.



גם בקרב כלל המועמדים יש לליאון, על פי הסקר, יתרון: 25% מהמשתתפים בסקר השיבו שיצביעו עבור ליאון, 21% עבור ברקוביץ', 16% עבור אלקין, 7% עבור יוסי חביליו ו־3% עבור סלמן. 14% נוספים השיבו שטרם החליטו, 10% הודיעו שאינם מתכוונים להצביע בבחירות שיתקיימו ב־30 באוקטובר ו־4% סירבו לענות.