עכשיו זה רשמי: חבר הנאמנים של הסוכנות בחר הבוקר ׁ(ראשון) פה אחד בח"כ יצחק הרצוג לתפקיד יושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית, במקום נתן שרנסקי המסיים קדנציה בת תשע שנים. הרצוג יכנס לתפקידו החדש ב-1 באוגוסט הקרוב. במקומו יכנס לכנסת ברשימת המחנה הציוני ח"כ לשעבר רוברט טיבייב. בנאום הבכורה שהרצוג נשא בפני חבר הנאמנים של הסוכנות, לאחר בחירתו, הוא אמר: "יהודי הוא יהודי הוא יהודי, לא משנה מה הזרם אליו הוא משתייך או מה סוג הכיפה שיש לו או אין לו על הראש". הוא גם הדגיש כי ישתף פעולה עם הממשלה.



בתוך כך מתלהט הקרב על תפקיד יושב ראש האופוזיציה במקומו של הרצוג. יו"ר "התנועה" ציפי לבני רואה עצמה מועמדת טבעית לתפקיד, בתוקף ניסיונה המיניסטריאלי והפרלמנטרי העשיר. מקורביה אומרים כי התפקיד מגיע לה גם בתוקף הסכם רוטציה עליו חתמה בשעתו עם הרצוג, בעת שהוקם המחנה הציוני. עם זאת, בכירים בעבודה אומרים כי התפקיד הבכיר צריך להיות בידי מפלגת העבודה וכי המועמדת הראויה לתפקיד היא חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

גם ח"כ עומר בר לב רואה עצמו מועמד לראשות האופוזיציה. ח"כ איציק שמולי אמר אמש: "ציפי לבני אשה ראויה אבל תפקיד יו"ר האופוזיציה חייב להישאר במפלגת העבודה, שגדולה פי שלושה מהתנועה. לא סביר שהובטח להם מהרצוג גם את תפקיד יו"ר הסיעה וגם את תפקיד יו"ר אופוזיציה. יש מועמדים מצוינים למפלגה ואחד מהם צריך להוביל את האופוזיציה". 
 
עוד הוסיף שמולי: "אני רואה עצמי מועמד טבעי לכל תפקיד של הנהגה במדינה - גם בגלל הישגיי בכנסת וגם כי הגיעה העת לחילופי משמרות בפוליטיקה. טרם הכרזתי רשמית על מועמדות אבל אני שוקל ואקבל החלטה בימים הקרובים".