עימות מדיני בצל ביקורו של הנסיך וויליאם: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון) את בריטניה לאחר שהצהירה כי מזרח ירושלים היא "שטח פלסטיני כבוש". בישיבת הממשלה נשאל על כך נתניהו על ידי השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, והשיב: "ירושלים היא בירתנו לנצח נצחים". ואולם, ברקע העימות הפוליטי, בן האצולה הבריטי, שינחת מחר בישראל, זכה לקבלת פנים חמה מילדי "מרכז פרס לשלום", שהכינו סרטון במיוחד לכבוד בואו. 



בתוך כך, נתניהו הצהיר גם בולגריה תקים קונסליית כבוד בבירה. "אתמול שוחחתי עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסו ידידי, והוא החליט, אחרי שהיה בביקור, לפתוח קונסולית כבוד בירושלים. אני אמרתי לו שאני מקווה שזה יהיה צעד ראשון לקראת פתיחת שגרירות", אמר רה"מ.



מלבד זאת, הוא התייחס לפגישותיו עם צוות המשא ומתן האמריקאי: "בסוף השבוע פגשתי את ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט לשתי פגישות חשובות. דיברנו על העניינים המדיניים והתמקדנו במצב בעזה. הייתה תמיכה מוחלטת לעמדתנו לדאוג לביטחון ולתושבי עוטף עזה. ועלתה השאלה איך פותרים את הבעיה בעזה בלי לחזק את החמאס, ונשאלה השאלה אם הדבר אפשרי".



הנסיך וויליאם. צילום: AFP
הנסיך וויליאם. צילום: AFP



נתניהו התייחס גם לביקורו בבה"ד 1 בשבוע שעבר, כשאמר כי "אנחנו מביאים תקציב למצפה רמון. אני הייתי במחזור השני שסיים בבה"ד 1 את הקורס והתרגשתי להיות שם בטקס. יש הרבה אירועים במצפה רמון ויש שם התפתחות יפה מאוד".



את דבריו סיים באומרו כי הוא "מבקש לסיים במילה אישית לפני ימים אחדים הלך לעולמו צ'ארלס קאונטבור. הוא היה מגדולי הסופרים והפרשנים וחבר של מדינת ישראל. הוא קפץ לבריכה ולא היה מספיק מים והוא נפגע בעורפו. כשהבין מה קרה לו קיווה שלא ימשו אותו מהמים אבל משו".