יונה ג'רמי בוב, הכתב והפרשן המשפטי של עיתון הג'רוזלם פוסט, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ וסיפר על המאמר שפרסם, ובו העריך בסבירות גבוהה כי יוגשו כתבי אישום בפרשות בזק והמתנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הראיון סירב ג'רמי בוב להתייחס למקורותיו, אם כי ידוע כי במהלך שירותו הצבאי שירת הפרשן תחת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כאשר האחרון היה הפרקליט הצבאי הראשי.



"כעיתונאי אני לא יכול להתייחס למקורות שלי בכתבה על מקורות שלי על נתניהו, אבל אני רואה את מנדלבליט בהרבה כנסים. אני יכול להגיד שהכרתי אותו לפני שהייתי עיתונאי", התחיל ג'רמי בוב את דבריו, ולאחר מכן התייחס למאמר עצמו. "אני יכול לומר שבסבירות גבוהה היועמ"ש מוכן להגיש כתב אישום בתיק 4000, וכנראה גם ב-1000, בינתיים ואני לא בטוח, נראה שכתב האישום יהיה על שוחד", אמר ג'רמי בוב.



"מנדלבליט מעריך את נתניהו מאוד"



עם זאת, הוא הוסיף כי "אם יהיה כתב אישום או לא, יש גם תרחיש סביר שלפיו מנדלבליט יגיע להסדר עם ראש הממשלה, שבו נתניהו לא יתמודד בבחירות הבאות ולוותר על הכיסא, ובתמורה לא יוגש נגדו כתב אישום". ג'רמי בוב הוסיף כי לפי התרשמותו, בשל הערכתו הגבוהה של מנדלבליט לנתניהו, הוא יעדיף להעניק לראש הממשלה מוצא ללא כתב אישום מפרשיותיו המשפטיות".



עוד הוסיף ג'רמי בוב כי גם במקרה של הגשת כתב אישום נגד נתניהו, מנדלבליט לא ייקרא לנתניהו להתפטר מחד, אך מאידך במקרה שיוגש בג"ץ נגד המשך כהונתו של נתניהו תחת כתב אישום, מנדלבליט לא ייצגו בבית המשפט.