מינויו של יצחק הרצוג ליו"ר הסוכנות היהודית והתפנות תפקיד ראש האופוזיציה ממשיכים לגרום לסערה במחנה הציוני. בישיבת הסיעה שנערכה היום (שני) בכנסת, איימה חברת הכנסת ציפי לבני כי המשך השותפות בין מפלגת העבודה לתנועה בראשותה תלוי בבחירתה לראש האופוזיציה. "ראשות האופוזיציה בעיני הכרחית להמשך השותפות", שלחה לבני מסר ברור לאבי גבאי, "זאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת לחיזוק השותפות וגם להחלטות ביחס לעתיד".



לבני אמרה את הדברים בתשובה לשאלות שהופנו אליה בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, סירב להתייחס לנושא וגם לא לשיקולים שינחו אותו בבחירת מחליפו של הרצוג. עד כה, ח"כ עומר בר לב הודיע לגבאי כי הוא רואה עצמו מועמד לראשות האופוזיציה.


במפלגת התנועה טוענים כי יש למנות את לבני מכוח ההסכם בינה לבין הרצוג שנחתם לפני הריצה המשותפת בבחירות האחרונות. לדברי אנשיה של לבני, על פי אותו הסכם כל התפקידים הבכירים שלהם ימונו בכירי המחנה הציוני ייעשו ברוטציה בין העבודה לתנועה. כעת, משהרצוג ימונה לראשות הסוכנות ויפרוש מהכנסת אומרים בתנועה שההבנות שהושגו בשעתו מחייבם את מינויה של לבני לתפקיד. עם זאת לא ברור מה תהיה עמדתו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שטרם סיכם עם לבני לגבי המשך השותפות עם התנועה. הוויכוח ביניהם הוא כמה שריונים ינתנו לנציגי התנועה ברשימת המחנה הציוני לכנסת הבאה. 

הרצוג עצמו הביע היום תמיכה במינויה של לבני לראש האופוזיציה. בראיון ב-103FM, אמר כי היא ראויה להחליפו בתפקיד, אך סייג ואמר כי "אני גם מבין את רצונו של אבי גבאי לברר את חלקה של מפלגת העבודה בשותפות הזו וכיצד הוא זוכה לגיבוי בתור ראש המחנה הציוני, יש להם חודש לדון ביניהם בנושא. בסופו של דבר לבני תישאר מספר 2 של אבי גבאי. היו בינינו ההבנות כשאחד פורש השני יחליף - אינני יודע מה יחליטו השניים ביניהם".



היחסים בין לבני לגבאי נעשו מתוחים בתקופה האחרונה ולבני אף הזמינה סקרים כדי לבחון את האפשרות לריצה נפרדת. אם בסוף "תתפרק החבילה", תוהים במפלגת העבודה האם גבאי ירצה להעניק ללבני על מגש של כסף תפקיד רב חשיפה וכיבודים כמו ראשת האופוזיציה. בעבודה הזכירו היום את ח"כ שלי יחימוביץ כמועמדת אפשרית לתפקיד ראש האופוזיציה במקום הרצוג. לגבאי, הטרוד עד מעל הראש בבעיות פנימיות בתוך מפלגתו, יש זמן עד ל-1 באוגוסט כדי לבחור במחליף להרצוג.