גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרו היום (שני) כי הוא הוזמן לפגישת עבודה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהזמין אותו גם להגיע לחצי גמר טורניר הגביע העולמי בכדורגל, המתקיים בימים אלו ברוסיה. מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי הוא שוקל את ההזמנה של פוטין, וכרגע עוד אינו יכול להתחייב מטעמי לוח זמנים. הגמר המסקרן, שירתק אליו מן הסתם מיליארדי צופים ברחבי העולם, ייערך ב-11 ביולי. 



פוטין עצמו התייחס בתחילת החודש, עוד לפני שהחל הטורניר היוקרתי, להכנות של מדינתו: "השקענו כסף רב בהכנות אל המשחקים, והקמנו 11 אצטדיונים", סיפר, "זה הכרחי ויכול לסייע להתפתחות הספורט בקנה מידה גדול, כולל ספורט לילדים". הוא הוסיף: "מיליוני אזרחים אוהבים את הספורט הזה, למרות שהנבחרת הלאומית שלנו לא השיגה תוצאות טובות לאחרונה. אנחנו מקווים שהנבחרת שלנו תשיג ניצחונות גדולים ותראה את היכולות הטובות שלה במשחקים". פוטין הוסיף: "מקווה שאוקראינה לא תנקוט בפרובוקציות במהלך המונדיאל. במידה וזה יקרה - אני מעריך שלדבר יהיו השלכות רבות על אוקראינה"
התחזית של פוטין, אגב, התממשה עד כה בכלל לא רע. הנבחרת שלו פתחה מצוין את הטורניר עם ניצחון מוחץ 5-0 על סעודיה, ואז במשחק השני ניצחה 3-1 את מצרים, נבחרת ערבית נוספת בה משחק הכוכב העולה מוחמד סלאח. היום תשחק רוסיה מול אורוגוואי, והיא בעמדה מצוינת להעפיל מהמקום השני או אפילו הראשון לשלב הבא של שמינית הגמר.