הנסיך וויליאם השוהה בישראל כחלק מביקור ראשון של בן מלוכה בריטי במדינת ישראל, נפגש היום (שלישי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכנו בירושלים. "זה כבוד גדול עבורנו לארח אותך כאן בירושלים", אמר הנשיא ריבלין, "האדמה הזאת ידעה הרבה היסטוריה במהלכה הגיעו הרבה נסיכים. הייתי צועד בכל יום ברחוב קינג ג'ורג ה-6 ויש כאן הרבה רחובות בהקשר של בית המלוכה".

"אנחנו מעריכים מאוד את המשפט הבריטי", הוסיף ריבלין, "הרבה מתוך המשפט שהשארתם כאן אומץ על ידי ישראל. דבר אחד שלא אימצנו זה שיהיה לנו ליגת כדורגל כמו שלכם. אנחנו מנסים". עוד אמר ריבלין כי "אני מבקש שתשלח לנשיא עבאס מסר של שלום ושהגיע הזמן שנמצא דרך לבנות ביטחון כצעד ראשון להבנה שאנחנו צריכים לסיים את הטרגדיה בינינו".

"זה הביקור הראשון שלי בישראל", אמר הנסיך וויליאם, "ורציתי להבין אץ ההיסטוריה והתרבות של ישראל. היה לי סיור מרגש מאוד ביד ושם וקיבלתי עוד מידע ממה שכבר חשבתי שאני יודע".



הנסיך החל הבוקר את ביקורו באופן רשמי כשהתארח במוזיאון יד ושם, ונפגש שם עם ניצולים שהגיעו לבריטניה מגרמניה בסוף שנות ה־30, ערב מלחמת העולם השנייה, במבצע שזכה לכינוי “קינדר־טרנספורט”. כאשר הגיע למייצג הנעלים במקום אמר הנסיך כי מדובר במחזה "מזעזע". "מנסה להבין את קנה המידה", הוסיף. הוא סיים את הביקור בחתימה בספר האורחים.


הנסיך וויליאם ביד ושם. צילום: הלל מאיר/TPS


צילום: הלל מאיר, TPS


הנסיך וויליאם ביד ושם. צילום: בן קלמר


הנסיך וויליאם ביד ושם. צילום: הלל מאיר/TPS


לאחר מכן ויליאם הגיע למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים ושם הוא נפגש עמו לשיחה. בישיבת סיעת הליכוד אמש אמר ראש הממשלה: “אנחנו כמובן נקבל את הנסיך בברכה”. נתניהו אף הוסיף משפט שנדמה היה כעקיצה לכלי התקשורת בנוגע לפרשות המעונות השונים: “רעייתי ואני היינו מזמינים את כולכם, אבל המקום קצת צר במעון ראש הממשלה, אז אנחנו נברך אותו בשמכם ובשם כל אזרחי ישראל - ברוך הבא!”.

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה עם הנסיך וויליאם. צילום: מרק ישראל סלם



אחרי הפגישות הרשמיות, בשעות אחר הצהריים, יגיע הנסיך למרכז הארץ. בשעה 16:00 הוא ישתתף במשחק כדורגל בין ילדים יהודים וערבים ואחר כך יבקר בחוף פרישמן בתל אביב, שם ייפגש עם שחקני כדורעף חופים.

בשעה 19:00 תתקיים לכבודו של ויליאם קבלת פנים רשמית בבית השגריר הבריטי ברמת גן. בין אורחי הכבוד בקבלת הפנים יהיו ראש הממשלה ורעייתו, כשנתניהו אמור להציג בפני הנסיך מצגת של הישגי ההייטק הישראלי. עוד ינכחו באירוע נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו, ודוגמנית העל הישראלית בר רפאלי. שרת התרבות מירי רגב ושר התקשורת איוב קרא, שניהם מקורבים לראש הממשלה, הוזמנו גם הם לאירוע.

מי שעוד צפוי להיות נוכח הוא מנכ”ל משרד ראש הממשלה לשעבר אלי גרונר, שעזב את תפקידו לפני כחודש. על פי הפרסום בעיתון “הארץ”, הייתה זו עזיבה על רקע תגרה פיזית בינו לבין רעיית ראש הממשלה, תגרה שהוכחשה על ידי משפחת נתניהו. על כך פנים, זו תהיה הפעם הראשונה שבה ייפגשו גרונר ובני משפחת נתניהו מאז פורסמה הפרשה.

מחר ימשיך הנסיך את ביקורו בתל אביב ויערוך סיור בשדרות רוטשילד עם זוכת האירוויזיון נטע ברזילי. בשעות הצהריים הוא צפוי להמשיך לביקור ברמאללה, שם ייפגש עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בשגרירות הבריטית דאגו להדגיש כי הביקור “אינו פוליטי”, וכי הנסיך הגיע לישראל כדי להמחיש את היחסים המצוינים בין שתי המדינות ו”לטעום” קצת מהקהל בישראל. הערב בבית השגריר הוא צפוי לשאת דברים ושם אולי יתייחס למצב המדיני והפוליטי במזרח התיכון.