החלטתו היום (שלישי) של ראש הממשלה נתניהו לבטל את קידומו של החוק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, עוררה כצפוי תגובות סוערות באופוזיציה, שם בירכו על ההחלטה ותקפו את ראש הממשלה. בדיון שהתקיים היום בין ראש הממשלה, שר התקשורת איוב קרא, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, היועמ"ש אביחי מנדלבליט והגורמים המשפטיים, היועמ"ש חיווה את דעתו שחוק הפיצול של תאגיד השידור הציבורי "כאן" עלול לפגוע בקיום האירוויזיון בישראל. על כן, סוכם לפעול לתיקון חקיקה בנושא חוק פיצול התאגיד, כדי לאפשר את קיום האירוע בארץ.



יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל, טען כי מדובר בניצחון עבור עם ישראל: "התקפלות מפוארת של נתניהו והרבה בזכותה של נטע ברזילי. בלי ציניות, שמח מאוד בשביל תאגיד השידור ובשביל אזרחי ישראל וגאה על הזכות שהייתה לי להוביל את המאבק הזה עם לא מעט אנשים טובים מהרגע הראשון ועד לניצחון הזה". 

נטע ברזילי חוגגת בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני
נטע ברזילי חוגגת בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני


ח״כ נחמן שי כתב בטוויטר: ״על ראש הממשלה לשלוח מכתב תודה לאיגוד השידור האירופי שחילץ אותו מהבור ששמו 'פיצול תאגיד השידור'. זה היה רעיון רע, ונשאר כזה״.

ח"כ מיקי רוזנטל תקף בחריפות את נתניהו: "‏מאות מיליונים ירדו לטימיון בגלל שקרים, שנאת שווא של נתניהו וניסיונות בלתי כנים לפגוע בתקשורת. בדובר בראש הממשלה הכי נקמני והכי בלתי ענייני שהיה לנו". 

ח"כ אילן גילאון ממרצ צייץ: "כפרה על נטע ברזילי שאילצה את נתניהו וממשלתו להתאפס על עצמם ולרדת סוף סוף מהתאגיד. למרות שהם לא שולטים בו.
בהזדמנות זו אני קורא להם לרדת גם מהטלוויזיה החינוכית".