הרשות הפלסטינית הביעה היום (שלישי) חשש כי השיחות בין גורמים בממשל האמריקאי וראש הממשלה בנימין נתניהו, סביב הקלת ההגבלות על רצועת עזה הן חלק מקונספירציה ישראלית, שמטרתה להפוך את העניין הפלסטיני לבעיה הומניטרית ולא לאומית. הרשות הפלסטינית, אשר מטילה סנקציות כלכליות משלה על רצועת עזה, גם הביעה פחד כי ההקלות יגרמו לחמאס לסדק את אחיזתו ברצועה.



גורמים פלסטיניים ברמאללה טענו כי הממשל האמריקאי והממשלה הישראלית מדברים כעת על שיפור תנאי חייהם של הפלסטינים ברצועת עזה כניסיון "לערער את הפרויקט הלאומי הפלסטיני, כולל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית".

במקביל, הנהגת הרשות הפלסטינית נתקלת בלחצים גוברים מצד הפלסטינים להסרת הסנקציות שהטיל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על רצועת עזה לפני כשנה. הסנקציות כוללות, בין היתר, קיצוץ המשכורות לאלפי עובדים ברשות הפלסטינית, וכן סיוע כספי למאות משפחות ברצועת עזה. הרשות הפלסטינית אמרה תחילה כי היא תפסיק לשלם על החשמל והדלק שישראל מספקת לרצועת עזה, אך לאחר מכן היא נסוגה מהצהרה זו. 

ברשות מקווים להתמוטטות החמאס

הסנקציות של הרשות הפלסטינית על רצועת עזה עוררו אף גל מחאה חסר תקדים בחלקים מסוימים של הגדה המערבית, כאשר המפגינים הפלסטינים דרשו מההנהגה להפסיק את צעדי הענישה. מנגד, כמה מנציגי הרשות הפלסטינית אמרו כי הם מקווים שהסנקציות יחריפו את המשבר ההומניטרי עד כדי כך שהפלסטינים יתקוממו נגד חמאס, שתפס את השלטון בעזה בקיץ 2007. 
 

גורמים רשמיים של הרשות הדגישו שוב ושוב בשבועות האחרונים כי לא יבטלו את הסנקציות, אלא אם כן חמאס יוותר על השליטה בעזה ויאפשר לממשלתו של ראש הממשלה הפלסטיני, רמי חמדאללה, לקחת על עצמו את האחיות האזרחית והביטחונית באזור. 
על כן, בכירים ברשות הפלסטינית עוקבים בדאגה הולכת וגוברת על הצהרותיהם של ממשלת ישראל והממשל האמריקאי, הנוגעים לצורך במניעת המשבר הכלכלי וההומניטרי בעזה. "זהו ניסיון ליצור דו קיום עם הכיבוש, ולהימלט מן המציאות המתפוצצת", אמר מוקדם יותר נביל אבו רודיינה, דובר נשיאות הרשות הפלסטינית. "הרעיונות האלו, נועדו לבטל את הישות הלאומית הפלסטינית ולהרוג את הפרויקט הלאומי הפלסטיני של הקמת המדינה הפלסטינית העצמאית שלנו, שבירתה מזרח ירושלים", הוסיף.