בדרך לעימות נוסף עם הח"כים? המפכ"ל רב ניצב (רנ"צ) רוני אלשיך לוקח הבוקר (רביעי) חלק בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בנושא הטיפול של משטרת ישראל והמחלקת לחקירות שוטרים (מח"ש) בתלונות נגד שוטרים. בדיון ינכחו חברי כנסת, כמו גם ראש מח"ש קרן בן מנחם  ופרקליט המדינה שי ניצן. אלשיך אמר בדיון כי המשטרה צריכה להתנהל בצורה מאוזנת - בין מתן גיבוי לשוטרים לבין אי מתן גיבוי לשוטרים שעברו עבירה פלילית ולשם כך יש את מח"ש. לדבריו, שוטרים נדרשים לשליטה עצמית ומי שנמצא לא מתאים להיות שוטר לא יהיה במשטרה. עם זאת הזהיר אלשיך כי ישנם עבריינים שמנצלים את מחש כדי להגיש תלונות נגד שוטרים במסגרת המאבק שלהם במשטרה. 



פרקליט המדינה שי ניצן אמר בדיון בוועדת הפנים של הכנסת כי למח"ש מגיעות אלפי תלונות בשנה. לדבריו, בשנה האחרונה הוגשו למח"ש 641 תלונות נגד שוטרים. כ-400 תלונות נסגרו בגלל חוסר ראיות או חוסר אשמה או חוסר עניין לציבור. 250 תלונות הובילו להעמדה לדיון פלילי או משמעתי. עוד סיפר ניצן כי במחלקה לחקירות שוטרים מועסקים כ-100 איש. מתוכם 42 חוקרים שאמורים לחקור כל תלונה המוגשת נגד שוטר במשטרת ישראל. בנוסף יש למח"ש מחלקת מודיעין בה מועסקים 16 אנשי מודיעין . במחלקה נוספת מועסקים 17 פרקליטים שאמורים לבחון אם יש מספיק ראיות להגיש כתבי אישום נגד שוטרים. השאר הם אנשי מנהלה. 



ח"כ יהודה גליק מהליכוד תקף את המשטרה ואמר כי "התחושות של הציבור הם שאין אמון במשטרה ובמח"ש. התחושה היא שמח"ש יטאטאו תלונות מתת לשטיח. לכן חשוב שגם מח"ש וגם המשטרה יהיו חשופים כלפי הציבור וששוטר אלים לא יזכה לגיבוי. לכן חשוב שמח"ש יידעו את הציבור מה קורה".



כזכור, לפני כארבעה חודשים נכח אלשיך בדיון בוועדה המדוברת, זאת בעקבות דבריו בראיון בתכנית "עובדה", בה טען כי חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי המשטרה האחראים לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.



המפכ"ל טען אז כי הוא לא התייחס בדבריו לחקירות רה"מ בראיון שהעניק לדיין. "לא אני ערכתי את הראיון. נאמרו הרבה דברים על עשיית המשטרה", אמר אלשיך באותה עת, והוסיף: "אם אני מצר על משהו, זה שהדברים שעוסקים בעשיית המשטרה לא נכנסו לראיון אלא הפך אותו לראיון על החקירות. מי שהקשיב יודע שלא נאמרה שם אף מלה על חקירת רה"מ".



מלבד זאת, הוא התייחס אז להדלפות מחקירות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000. אלשיך טען כי "לפעמים מדליפים שאלה תשובה שאלה תשובה. מישהו רוצה להראות שהמשטרה מדליפה כדי להתגונן ציבורית. לא הוספתי מילה בראיון ב'עובדה' שלא אמרתי לפני שנה. אמרתי אותם מילים במדויק ולא ייחסתי לרה"מ שום דבר שיש גורמים שרחרחו סביב חוקרים שעוסקים בתיקים. בעיני זה לא לגיטימי. יצאתי ציבורית כדי לתת גיבוי לחוקרים".



"אין חקירה שמתנהלת יותר עם איזונים ובלמים מאשר חקירת איש ציבור ברמה הלאומית", ציין אז המפכ"ל, "כלומר, אין פעולת חקירה בלי שבוחנים אותה גם החוקרים גם פרקליטה מלווה וגם פרקליט המדינה. מדובר בחקירות המתנהלות ברגישות המקסימלית בצדק רב. הן מלוות ברמה הדוקה. הכל מתנהל בדיונים בשולחנות הכי גבוהים. לכן השערות אלה מקומן לא איתנו. אנו עובדים במערכת מאוזנת ורגישה. כל פעולה נבחנת בשיקול דעת של כלל הגורמים. בצורה כזו היכולת לזהם חקירה קטנה. הראיון ב"עובדה" לא עשה מניפולציה והביא דברים בצורה נכונה ומדויקת".