בליכוד מצאו דרך לצמצום התופעה של היעדרות מדיונים ומהצבעות ללא אישור: שיימינג ברשתות החברתיות. בעקבות ההפסד בהצבעה על הצעת חוק במליאת הכנסת בשבוע שעבר, החליט יו”ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד), בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפרסם מעתה אחת לשבוע ברשתות החברתיות את רשימת חברי הכנסת של הסיעה שיעדרו מהצבעות או מדיונים במליאה ובוועדות.



בסביבתו של ח”כ אמסלם נמסר כי נמאס לו לנהל מרדף בלתי פוסק אחרי חברי כנסת מהקואליציה העושים דין לעצמם ונעדרים ללא אישור מהצבעות ומדיונים במליאה ובוועדות.



בישיבת סיעת הליכוד השבוע גער ח”כ אמסלם בחבריו בנוכחות נתניהו ואמר: “אף שר לא יוצא יותר מהכנסת בלי קיזוז. הקואליציה לא יכולה לתפקד ככה. החוקים ייפלו בגללכם. אתם לא תשימו עלינו פס. זה הג’וב של כל אחד מכם להגיע ולהצביע”. הוא הוסיף: “ח”כ שלא יצביע, כל מצביעי הליכוד יידעו שהוא לא ממלא את תפקידו. אם אתם לא דופקים חשבון לחברים שלכם בסיעה, תתחילו לדפוק חשבון לציבור”.



לפיכך הוחלט בעצה אחת עם נתניהו לפרסם בפייסבוק, ברשתות החברתיות, באתר הליכוד ובקבוצות הווטסאפ השונות של פעילי הליכוד, דוח פעילות שבועי שאחד הפרקים בו יעסוק בנוכחות או בהיעדרות ללא היתר של שרים וח”כים מהליכוד.