ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא היום (רביעי) הודעה חריגה, בה הבהיר כי הוא מתנגד לחוק ההקלטות שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ', וביקש למשוך אותו ולהסירו מסדר היום. מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה שמע הבוקר על החקיקה המוצעת וביקש מיד מיו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם לבקש מח״כ סמוטריץ׳ שימשוך את החוק. נתניהו הבהיר שהוא נגד חקיקה מסוג זה שנועדה כביכול לסייע לו. הוא לא זקוק לזה, האמת תנצח".



לפי הצעת החוק, שכבר זכתה לכינוי "חוק ניר חפץ", על שמו של עד המדינה נגד נתניהו ומקורבו לשעבר, מוצע לקבוע שהקלטה בסתר של עובדי ציבור, נבחרי ציבור או בני משפחותיהם על ידי עובדי שירות מדינה היא עבירה משמעתית, שעונשה יכול לכלול פיטורין משירות המדינה על פי חוק שירות המדינה, ואף מתן פיצויים ללא הוכחת נזק גם לאחר סיום עבודת מקליט השיחה מכוח חוק הגנת הפרטיות.



התיקון המוצע יחול על כלל עובדי המדינה, בהם נהגים, מאבטחים ויועצים, הבוחרים להקליט בסתר אדם אחר לכל צורך שהוא, שאינו לשם חשיפת שחיתות, תיעוד דבר עבירה פלילית או פגיעה בזכויות עובדים. 



סמוטריץ': "איני רוצה להיכנס לעימות מול רה"מ"


בתגובה להודעת הליכוד, אמר חבר הכנסת סמוטריץ', כי "החוק שלי לא נועד לעזור לנתניהו אלא לדאוג לסביבת עבודה חברית וקואופרטיבית בשירות הציבורי לטובת אזרחי ישראל. החוק ממילא לא יחול על חקירות רה"מ בהיותו צופה פני עתיד. עם זאת איני רוצה להיכנס לעימות מול רה״מ ולכן אמשוך את החוק ואקדמו בע"ה בעיתוי רגוע יותר".



לדברי איש הבית היהודי, "‏העובדה שביותר ויותר מעגלים 'אדם לאדם זאב' ואנשים מסתובבים בחשדנות, מקליטים ומוקלטים על כל צעד ושעל, מחפשים אחד את השני בסיבוב ומתכבדים בקלון חברם, היא אסון ליחסי האנוש והחברה. יותר ויותר מערכות יחסים מבוססות על עוינות במקום על חברות, פרגון הדדי ושיתוף פעולה. חברה שמתנהלת בשיימינג וביוש זו חברה מקולקלת שדורשת ריפוי".