פגישה בין ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לבין הנסיך הבריטי ויליאם המבקר בארץ בוטלה, כך דווח הערב (רביעי) בחברת החדשות. לפי הדיווח, ברקת ביקש להיפגש עם הנסיך הבריטי בירושלים במהלך ביקורו בישראל. בשגרירות הבריטית בישראל ענו לו: "כן לפגישה, אך לא בירושלים". הדוכס מקיימברידג' היה מוכן להיפגש עם ברקת במעון השגריר הבריטי ברמת גן אך לא בבירה.
 
ראש עיריית ירושלים החליט בסופו של דבר לוותר על הפגישה והעביר את המסר: "אם לא בירושלים אז לא בכלל". מסביבת ברקת נמסר: "ברקת סירב לפגוש את  הנסיך ברמת גן והסכים לעשות זאת רק בירושלים. זה ביקור רשמי ראשון של בן מלוכה בריטי בישראל, זה חשוב וראוי, אך למדינת ישראל יש בירה אחת והיא ירושלים המאוחדת. ברקת סירב מפאת כבודה של ירושלים ולא כבודו שלו". משגרירות בריטניה נמסר בתגובה: "ברקת הוזמן לקבלת פנים שערך השגריר במעונו לכבוד הנסיך יחד עם הנשיא, ראש הממשלה, שרי קבינט ומכובדים נוספים".

הנסיך נחת שלשום בישראל, ואמש הספיק לבקר ביד ושם בירושלים, נפגש עם נשיא המדינה רובי ריבלין, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיחק כדורגל עם ילדים יהודים וערבים במפגש דו קיום, והשתתף באירוע בבית השגריר הבריטי ברמת גן, שם נאם מול כלי התקשורת וסיפר על יומו הראשון בתל אביב ובירושלים: "טעמתי קצת מתל אביב ומהצעירים המוצלחים שבה. היופי וחוף הים שלה. עיר יפהפיה". 


ניר ברקת. צילום: אבשלום ששוני
ניר ברקת. צילום: אבשלום ששוני

 

היום פגש וויליאם את זוכת האירוויזיון נטע ברזילי בשדרה תל אביבית, שהייתה מוקפת במאות אנשים שצילמו והתרגשו מהאירוע. בהמשך הם עצרו בדוכן בשדרה, שתו ואכלו, וניהלו שיחה קולחת, עם חיוכים וצחקוקים שנשמעו למרחק. הפגישה בין השניים לא הותירה אפילו את בית המלוכה אדיש, ובציוץ בעמוד הטוויטר הרשמי של הארמון נכתב: "כפרה עליכם".