יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) תקף הבוקר (חמישי) בכאן ב' את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "לא הגיוני שהוא יוצא נגד חוק מסוים בטלוויזיה, מדובר בפקיד ממשלתי", אמר הח"כ. מלבד זאת, הוא יצא נגד עד המדינה בתיק בזק, ניר חפץ, על רקע פרסום חלקים מהקלטותיו בכלי התקשורת: "הוא דובב אנשים בדיוק כמו שהמשטרה עושה".



"אתה סומך על בן אדם שקרוב אליך, וזה מה שמעצים את גודל הטרגדיה", אמר אמסלם בהתייחס ליועצו לשעבר של רה"מ. "החברה שלנו הופכת לחולנית, אתה לא מאמין לאף אחד. תראו לאן הגענו. חפץ דובב מישהו. כלומר, זה לא אדם שנכנס לבית וסתם נתן לאנשים לדבר. הוא סוג של מדובב, כמו שהמשטרה מכניסה מדובבים לתוך התאים".



בתוך כך, לאמסלם יש ביקורת רבה על התנהלות הפרקליטות, המשטרה והיועץ המשפטי: "אני אזרח הגון וישר. מדינת ישראל חשובה לי יותר מראש הממשלה. ההורים שלי, האחים שלי והילדים שלי פה. אני נולדתי פה. לא יכול להיות שהיועמ"ש יוצא נגד חוק בטלוויזיה, הוא פקיד ממשלתי. יש וועדה, תבוא אליה ותאמר את דבריך. הכנסת מותקפת היום על ידי הפקידות בצורה בלתי רגילה. קם הגולם על יוצרו".



בהתייחס לחוק ההקלטות, אותו קידם, הסביר: "בסופו של דבר באתי לכנסת כדי לעסוק בנושאים החברתיים, ובין היתר בזכויות אדם ובצנעת הפרט. אתם חושבים שרה"מ לא בן אדם? כשצובטים אותו זה כואב לו וכשמדגדגים אותו הוא צוחק. צריך לכבד את ראש הממשלה. לפגוע בו זה דבר חמור, אבל פה הכל הפוך. ככל שאנחנו מבקרים את ראש הממשלה יותר, כך העיתונאי שעושה את זה נחשב ליותר אמיץ".



מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הוא הסביר כי הוא "מכבד מאוד את רה"מ. כשאני רציתי להגיש את החוק הצרפתי המטרה הייתי שראש הממשלה ינהל את ענייני המדינה ושלא כל אחד ינסה לסחוט אותו באמצעי כזה או אחר".



מלבד זאת, הוא נשאל על התנגדותו של שר החינוך נפתלי בנט לשינויים בחוק קיזוז כספי מחבלים. "נפתלי בנט לא יודע כמה התקדמנו. זו הצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי אלעזר שטרן, והוועדה דנה בה כמעט שנה. זה חוק מוסרי ומבורך, ואחד הטובים שקודמו בכנסת. לפני שבוע וחצי ביקשו ממני לשנות את החוק, ואפילו לא ידעתי על מה מדובר כי זה לא מתפקידי. בנט לא תומך? הוא כנראה לא יודע מה השינוי שנעשה בחוק. כשהוא ישב בישיבה הוא לא אמר מילה וחצי מילה בנושא".



נושא אחר אליו התייחס הוא "מדיניות הביוש" לחברי הכנסת שלא מגיעים להצבעות במליאה. "בסופו של דבר, ח"כ מקבל משכורת כדי לבוא לעבודה. חלק מהח"כים והשרים לא מגיעים. אני לא יכול לפטר אותם, אז מה שנשאר לנו זה לפרסם את זה בציבור שלנו", הסביר יו"ר הקואליציה. 



על קודמו בתפקיד, ח"כ דוד ביטן, שנתון תחת חקירה, סיפר: "הוא בן אדם עם לב נדיר ובחור מצוין. הוא יישאר חבר שלי תמיד, אני אוהב אותו. לי יש את הסגנון שלי, אני מגיע מעולם הניהול ויש לי את הערכים שלי והאופי שלי. אני חושב כל חיי שאני צריך לסייע לחברים ואני עושה את זה גם בעניין הזה".