שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה הבוקר (חמישי) כי האירוויזיון צריך להתקיים בירושלים, וביקרה את החלטת הנסיך וויליאם לא להיפגש עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בבירה, במהלך ביקורו בארץ. השרה רגב אמרה את הדברים בריאיון לתוכנית "דקל סגל" בגלי צה"ל. 



תחילה התייחסה השרה לוויכוח בממשלה סביב מתווה הכותל החדש. "אלחם מסביבתי שלי. כמו שיש לנתניהו סמכות למנות אותי, הוא יכול גם לפטר", אמרה רגב. "הוא דיבר איתי על זה מספר פעמים, ראש הממשלה ניסה למצוא פיתרון, ואני מעריכה אותו על כך. כל שר חי על פי האמונה שלו. אם הבית היהודי בעד, הממשלה תוביל את הממשלה על מהלך לתפילה ביחד, ואני לא מקבלת את זה". 
השרה הוסיפה: "גם כשהייתי יו"ר ועדת הפנים התנגדתי לזה, לאורך כל הדרך התנגדתי. ברגע שהחרדים הבינו אז שהפשרה הולכת למקום לא טוב, הם חזרו בהם מההסכמות. המתווה שהיה מקובל על החרדים, זה לא המתווה הזה. החשש הוא שיבואו נשים, יעשו מניפולציות, זה לא מתאים. גם אני בעד שכל אחד יתפלל במקום שלו. אני רואה את הריבים ואת הכיוון שזה הולך וזה לא טוב, בסופו של דבר הפתרון הראוי הוא לתת לנשים וגברים להתפלל במקום קדוש, אך לא ביחד. יש לי כבוד לכולם, אבל הדרך והמצפון שלי, ברגע שאני צריכה לאשר את המתווה הזה, אני לא אתן לזה יד".


הנסיך וויליאם בכותל המערבי. צילום: מרק ישראל סלם
הנסיך וויליאם בכותל המערבי. צילום: מרק ישראל סלם

 
שרת התרבות והספורט ביקרה את החלטת הנסיך הבריטי וויליאם לא להיפגש עם ראש עיריית ירושלים בבירה. "יש משהו קסום בנסיכים, זה משהו נוסטלגי, הנסיך הגיע, והוא פעל לפי הדרג הפוליטי באנגליה. אי הרצון שלו להיפגש עם ברקת בירושלים, מעבירה מסר שלא נכון", אמרה רגב. "עשה נכון ברקת שלא הסכים להיפגש איתו ברמת גן. ירושלים היא בירתנו, לא צריך להתנצל על כך. ההתעלמות מכך שירושלים היא הבירה, לא מובנת. ההחלטה שלו לא להגיע היא לא מכובדת".
רגב הכחישה כי הממשלה מתקפלת בנושא ירושלים, והדגישה כי האירוויזיון צריך להתקיים בבירה. "כשהבנו את עמדת האיגוד השידור, ראש הממשלה ויתר על הפיצול, על מנת שלא ישתמע שההחלטה שלנו לא תפגע באירוח האירוויזיון", אמרה. "קיבלנו מכתב שמי שפירש את חוות הדעת בה היה היועמ"ש, שעדכן אותנו על כך שצריכה להיות הפרדה מוחלטת בין הדרג המדיני לתאגיד, ושהתאגיד היחיד שמוסמך לקיים את האירוויזיון. גם בהיבט המשפטי היו חילוקי דעות. אני חושבת שזה לא תחת אחריותי, שהשר הממונה על התאגיד, אינו יכול להשפיע על התאגיד".

נטע ברזילי באירוויזיון. צילום: רויטרס
נטע ברזילי באירוויזיון. צילום: רויטרס


השרה הוסיפה: "אני חושבת שהאירוויזיון צריך להיות בירושלים, אבל ראש הממשלה הודיע שהוא יוריד את החסמים, כולל ביטול פיצול התאגיד. ביום ראשון מגישים הצעת חוק לביטול הפיצול. זאת לא התקפלות של ממשלת ישראל, זאת גדולה של הממשלה. אמרתי את עמדתי על התאגיד מספר פעמים. אני חושבת שהתאגיד פועל בצורה לא נכונה. מרגע שהוכרע שיש תאגיד, צריך לעזור לו להצליח. אנחנו אומרים את הדעה שלנו בלבד".
השרה רגב סירבה להתייחס לעדותו של עד המדינה ניר חפץ, אך גינתה את ההדלפות מחקירות ראש הממשלה ורעייתו. "אתה לא תגרור אותי לדבר על ניר חפץ. המציאות היום היא בלתי אפשרית. מישהו יוצא מחקירת משטרה ויש הדלפה, זה לא יכול להיות. מאחורי כל הדלפה יש גורמים מעוניינים בכך. ההדלפות הן משבשי חקירה. אסור לשפוך את דמו של נתניהו, שרה, וכל אזרח בישראל. עד שלא אראה את התמונה המלאה, אני לא מאמינה לשום תמליל. אם היית רואה את התמליל המלא, אולי התמונה היתה אחרת. ההדלפות האלה אינן במקומן. יכול להיות שזה הגיע מהמשטרה, מעורכי הדין, מגורמים אחרים. זה לא יכול להיות. היא פוגעת באמון הציבור בחקירה".