השר לשעבר גונן שגב אמנם חשוד בריגול למען איראן, אבל מתברר שגם אם יורשע בעבירות ביטחון חמורות, הוא ימשיך לקבל פנסיה מהמדינה על תקופת היותו חבר כנסת ושר. מדובר בסכום של אלפי שקלים בחודש. חברי הכנסת נדהמו לגלות את הפרט הזה וכבר עובדים על תיקון לחוק שימנע מחשודים בעבירות ביטחון חמורות. 

אלא שמתברר כי החוק לא עוסק בפנסיה תקציבית ואת זה מתכוון ח"כ אמיר אוחנה לתקן בהצעת חוק שיגיש, כשהוא מסתמך על תקדים עזמי בשארה. "כולנו זוכרים את המקרה שלו", אמר ח"כ אוחנה. "בעקבות המקרה והאבסורד שנחשף, שמדינת ישראל ממשיכה לשלם לו פנסיה, גם כשהוא בורח מחקירה על ריגול למען חיזבאללה, נתפר חוק למידותיו. אבל הוא נתפר בדיוק למידותיו ולכן הוא אינו כולל מקרים כמו של גונן שגב. החוק שלי מבקש להרחיב את המקרים כך שיחול גם שגב". 

שגב נעצר בחודש מאי והפרשה הותרה לפרסום לפני עשרה ימים. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל,  וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.
 
בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה עוד כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה מתוך היכרותו עם המשרד, וכן מידע על אתרים ביטחוניים בישראל, מבנים ובעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים בהם ביקר במסגרת תפקידו כח"כ וכשר.
 

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים. לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום. 

בחקירתו טען שגב כי פעל למען ישראל וביקש להיות סוכן כפול. לדבריו, אף הודיע לבכיר במערכת הביטחון על הפניה האיראנית אליו וחיכה להוראות כיצד לפעול.