על רקע התמשכות החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדת השרים לחקיקה אמורה לדון ביום ראשון בהצעת חוק שנועדה למנוע מחבר כנסת שנמצא בחקירה להקים ממשלה. לפי הצעת החוק שיזמה ח”כ רויטל סויד (המחנה הציוני), אם נבחר מועמד המצוי בחקירה פלילית, הוא ימנה במקומו חבר כנסת אחר כממלא מקום, שעליו יטיל הנשיא את הרכבת הממשלה. עוד נקבע בהצעה כי אם המועמד לא מינה ממלא מקום, הנשיא יטיל על הבא ברשימה את הרכבת הממשלה.
“לאור דברי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השבוע בוועדת החוקה של הכנסת, נראה שמערכת הבחירות הקרובה לכנסת תתנהל כאשר ברקע ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו”, העריכה ח”כ סויד. “הצעת החוק באה למנוע מצב שבו מועמד לראשות הממשלה המצוי תחת הליכים מקים ממשלה. במקומו, מישהו אחר יעשה זאת, עד לסיום בירור ההליכים המשפטיים”.
 
לדבריה, הצעת החוק מבטיחה שהדמוקרטיה לא תיפגע. מצד אחד, לא תישמע טענה של “הפלת שלטון” שלא דרך הקלפי, ומצד שני לא יהיה למדינה ראש ממשלה תחת חקירה – דבר הפוגע גם ביציבות וגם בקשב של ראש ממשלה לאתגרים הגדולים שבפניהם ניצבת המדינה.

“בחודשים האחרונים עבר בית המחוקקים מבול מטורף של הצעות חוק, שכל מטרתן לאפשר את הישרדותו הפוליטית של ראש הממשלה – החוק הצרפתי, חוק ההמלצות, חוק מבקר המדינה, חוק ההקלטות - כאשר כל אלה נועדו למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן, או כדי להאפיל על המלצת המשטרה שאמורה להינתן בקרוב בחקירות ראש הממשלה. הצעת החוק הזו באה לשים סוף לטרפת, ועוברת לשלב הבא – השלב שאחרי הבחירות”, כתבה עוד ח”כ סויד בדברי ההסבר להצעת החוק.