ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ביקר הבוקר (ראשון) בחריפות בגל"צ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, על רקע הגשת כתב האישום נגדה בפרשת המעונות. "מדובר בחמדנות שאין לה קץ", קבע ברק, שיצא גם נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אשר לדבריו "הגיש כתב אישום לאחר שנתיים, אחרי ביזוי כל הנורמות".



"לא היה לנו מעולם מלצר בבית בכוכב יאיר", סיפר ברק. "הייתי כמעט שנתיים ראש ממשלה. מעולם לא הבאנו אוכל ושפים, אלא אם כן מדובר בארוחה שאורגנה על ידי הפרוטוקול. מה שמוצג פה זה חמדנות שאין לה קץ, ואני לא מייחס את זה רק לגברת נתניהו. מדובר בסגנון התנהגות בלתי סביר, אני לא מבין את התנהלות היועץ המשפטי בנושא הזה. מה זו הגרירה הזאת? מדובר בדברים פשוטים ומנוגדים לחוק. מה זה השימוע המיוחד הזה?".



"צריך גם לזכור שכל התיק הזה, שבו הוגש כתב אישום, הוא השולי בכל העניין הזה, ובמיוחד אל מול התיקים של ראש הממשלה", הוסיף רה"מ לשעבר. "מזה שנתיים מדינה שלמה מטורטרת על ידי השטויות האלה, וזה בושה למערכת אכיפת החוק. התכונות האישיות של רה"מ או של אשתו הם לא נושאים שאני צריך לדבר עליהם. שום תקדים מהעבר לא דומה להתנהלות הזו, שום התנהגות כזו לא הייתה נסבלת בעבר על ידי בוחרי הליכוד. יש כאן בלבול יוצרות".



לטענתו, "הוגש כתב אישום אחרי שנתיים לאחר ביזוי כל הנורמות. אני הייתי כמעט שנתיים ראש הממשלה ומעולם לא נפגשתי עם היועמ"ש. אין מקום למפגשים בארבע עיניים בין היועמ"ש לראש הממשלה, בעיקר כשהיועמ"ש הוא גם התובע הכללי וראש הממשלה חשוד בפרשיות שוחד חמורות. מה שהוא סיפר בכנסת בשבוע שעבר זה זריית חול בעיני הח"כים". 



שרה נתניהו. צילום: אמיר לוי, פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: אמיר לוי, פלאש 90



עם זאת, הוא ציין כי "יש לי אמפתיה עמוקה לנתניהו ולאשתו. אני מכיר אותו הרבה שנים, אך יש דברים בלתי מתקבלים על הדעת. זה לא מתקבל על הדעת שנעמוד מחדש לבחירות ואזרחי המדינה יצטרכו לבחור במפלגה שייתכן שתביא את נתניהו לשלטון, כשיש נגדו חשדות כאלה".



כשנשאל האם גם הוא נהנה מהאוכל שהוזמן למעון רה"מ, אמר: "אני לא אוכל סטייקים. זה נכון שאהבתי את הגלידה הירוקה שמני נפתלי היה מזמין. אף אחד לא הזמין את זה בגללי".



בהתייחס לפוסט של נתניהו, שכתב כי ברק "איבד את זה", אמר מי שהיה גם רמטכ"ל ושר בעברו כי "אם ציוצים מוציאים את ראש ממשלת ישראל מאיזון, מה יקרה לנו כשהוא יצטרך לעמוד בבית דין ולעמוד בחקירות רצופות, או כאשר עליו לדון בעניינים רגישים?".



על טענותיו של אהוד אולמרט, לפיהן ברק היה מעורב בפרשת הצוללות, אמר: "אולמרט ניסה במשך שנים למסמס את החקירה, וביבי מנסה לתעתע בציבור. הוא טוען שכולם משקרים, גם כשהשקרנים האלה הם האנשים הכי קרובים אליו. ביקשתי בפרשת הצוללות שיביאו אותי לחקירה, והגיעו למסקנה שאין בזה כלום. אלא מה? שטיפת המוח שעובדת בשירות נתניהו ממשיכה לפמפם את זה לאזרחים כאילו יש בזה משהו. לא כל האנשים מושחתים. מה שמפריע לחלק מקודמיי ועוכריי זה שאני ניווטתי ללא מעורבות במשפטים ושוחד. אפשר להיות בבלפור בלי לבצע שום מעשה מושחת, אלא פשוט לנהוג על פי הנורמה".



בליכוד הגיבו לדבריו של ברק ואמרו: "אהוד ברק שחטף דוח ממבקר המדינה על בזבוז של 20 אלף שקלים ללילה בסוויטות מפוארות בפריז על חשבון המדינה ועל הוצאה של 1.5 מיליון שקלים על אירוח ביום העצמאות, תוקף את ראש הממשלה על אוכל וחמגשיות? איזו צביעות".