צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) על תגבור כוחותיו וברמת הגולן, בעקבות המתקפה של צבא אסד נגד המורדים באזור הגולן הסורי. בעקבות המתקפה החלה תנועה של עשרות אלפי פליטים לעבר הגבול עם ישראל, שהחלה לסייע להם הומניטארית, אך הודיעה כי לא תאפשר להם להיכנס. 

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר האנרגיה יובל שטייניץ, התייחס לנושא בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "הסיבה היחידה שיש מיליוני פליטים במדינות השונות חוץ מאצלנו, היא כי דגלנו במדיניות של קליטת אפס פליטים לתוך ישראל. אנחנו רואים מה קורה בירדן, בסוריה ובטורקיה. ברגע שניצור פתח יזרמו עשרות ומאות אלפים לפתח ונתקשה לסגור אותו".
"קבענו מדיניות בה אנחנו לא מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה", הוסיף שטייניץ. "אילו היינו רוצים להתערב היה נכון לעשות זאת כבר לפני 6-5 שנים וכך להוביל להפלתו של בשאר אל אסד. אני חשבתי בזמנו שהיה צריך לשקול זאת אך היום זו החוכמה שבדיעבד. המדיניות כיום היא הגיונית".

כשנשאל אם השלמנו עם נצחונו של אסד השיב השר: "אני חושב שהשלמנו עם ניצחונו של אסד, אך לא מדובר בהפסד מול הציר השיעי. ידנו עדיין על העליונה. כן הצלחנו למנוע התבססות של הציר השיעי של איראן בסוריה".

 
בנוסף התייחס השר לדיון על רחבת הכותל וההחלטה של השרות מירי רגב ואיילת שקד לברוח מהדיון בנושא: "אני מעריך מאוד את שתיהן ואני לא יודע מדוע בחרו שלא לקחת חלק בדיון. לדעתי עשינו שגיאה כשביטלנו את מתווה הכותל לפני כמה שנים. הייתי היחידי שהתריע שזו תהיה פגיעה אנושה בקשר שלנו עם יהדות התפוצות. בדיון התקשורתי עסקו בקדושת הכותל ובטענה שמכבדים את הרפורמים והקונסרבטיביים אך לא בכותל. אותו טיעון ניתן היה לומר על ירושלים. ירושלים כולה קדושה, אז המשמעות שלא ניתן לקונסרבטיבים והרפורמים להקים בעיר בתי כנסת? לא צריך לחולל מחלוקות איפה שניתן להכיל את כלל הזרמים של העם היהודי. רחבת הכותל לא תפגע מכך". 
כשנשאל מדוע הכותל ניתן לניהול על ידי מיעוט אורתודוקסי הסביר: "אין לי בעיה עם הכותל האורתודוקסי איך שהוא היום, אך יש לי בעיה עם העובדה שמונעים מהרפורמים והקונסרבטיבים להתפלל בו. עלינו לעשות מאמצים גדולים יותר מול יהדות העולם. עלינו להבהיר שאנחנו שמחים על הידידות עם ארצות הברית והממשל הנוכחי אך אנחנו ידידים של הרפובליקנים והדמוקרטים בארצות הברית גם יחד".
לסיום התייחס השר לחוק הגיוס שעתיד להגיע להצבעה בכנסת: "אני לא חושב שהממשלה תיפול בעקבות החוק. חוק הגיוס הוא חוק טוב שמגיע מצה"ל. לחוק יש סיכוי לאפשר ל- 65% גברים חרדים להתגייס ולהשתלב במעגל התעסוקה. אני מתפלא על כך שהחרדים מצביעים כנגדו".
עריכה: איתמר זיגלמן