לאחר אישור היום (שני) בוועדת השרים לחקיקה, מליאת הכנסת תצביע במהלך הערב על חוק הגיוס החדש בקריאה ראשונה. בוועדת השרים נכחו רק השרות שקד ולנדבר, שתמכו באישור החוק. השר דוד אזולאי מש"ס הביע את התנגדותו באמצעות פתק. חברי הכנסת החרדים צפויים להתנגד, אולם לממשלה מובטח רוב בשל תמיכת יש עתיד והיעדרות צפויה של חברי הכנסת הערבים. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יצביע נגד החוק, לאחר שקיבל חופש הצבעה. 
 
לקראת ההצבעה על החוק, השרה איילת שקד, יו"ר ועדת השרים, תקפה את ח"כ יאיר לפיד וטענה כי הוא משקר לציבור במצח נחושה. "הציבור צריך לדעת את האמת. אני בפוליטיקה כבר שש שנים. ספין וקמפיין כל כך שקרי לא ראיתי עוד בזירה הזו. סיעה שלמה, מדקלמת דף מסרים שקרי שמכתיב יו"ר המפלגה ומוכרת לוקשים לציבור באין מפריע. בהתחלה לעופר שלח וליעל גרמן עוד היה כבוד והם הסכימו שהחוק שונה. אבל כנראה שהם קיבלו הוראה לישר קו. ובדיקטטורה של לפיד אין אופציה אחרת", אמרה.
עוד הוסיפה שקד: "הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שעות רבות השקעתי בכנסת הקודמת כדי לשכנע את לפיד ושלח לתמוך בסנקציות כלכליות ולא בסנקציות פליליות (הפעלת חובת גיוס במקרה שלא עומדים ביעדים) ולא הצלחתי. הם העדיפו פופוליזם על מהות והתעקשו שהחוק יפקע ושר הביטחון לא יוכל יותר לדחות גיוס. ממש על זה היה הויכוח שלי איתם במשך חודשים רבים. חברי הכנסת עופר שלח, אלעזר שטרן, עומר בר לב, רוברט אילטוב , צחי הנגבי, גפני, פרוש ואטיאס היו שם וגם הם יודעים את האמת. וגם כמה עיתונאים ישרים. בחוק הנוכחי יש סנקציות כלכליות אם לא עומדים ביעדים ואם גם זה לא עוזר, החוק פוקע ויש לכנסת שנה לחוקק הסדר חדש. אז למה לא להגיד פשוט את האמת? איילת, את צדקת, אני טעיתי ושיניתי את דעתי. זה בסדר. זה מותר. לשקר במצח נחושה - אסור".

שקד היום בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם


לפיד: "הציניות היא של שקד ונתניהו"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שיתמוך בחוק יחד עם מפלגתו, הגיב לדבריה של שקד בכאן ב' ואמר: "מכל מופעי הציניות, הציניות הפוליטית המוחלטת זה של שקד ונתניהו. ישבתי בממשלה שהעבירה את חוק הגיוס הקודם ואז נתניהו הלך לכנסת ושקד ניהלה את זה בכנסת, זה נקרא ועדת שקד ישבו היא ועפר שלח, היא נאמה במליאה זה היה נאום מופתי ושנה אחרי זה ביבי ושקד הצביעו נגד החוק שהם אמרו שהוא היסטורי והם אמרו שלפיד הכריח אותנו לתמוך ועכשיו ליצמן הכריח אותנו להתנגד. אם לאיילת שקד באמת היה אכפת מחיילי צה"ל היא הייתה תומכת בחוק של יש עתיד".

למה אתה תומך בחוק? 
"יותר חרדים ילכו לשירות לאומי וזה משרת את מודל צבא העם. זה מאוד דומה לחוק של יש עתיד מהממשלה הקודמת וזה נבע מהבג"ץ שלי. זה לא מסובך החרדים יצביעו נגד ואני אצביע בעד כי זה יוביל לגיוס עוד חרדים. אני חושב שהחוק הזה מקדם את השיוויון בנטל, את הפצע שבחברה הישראלית, אין לנו איך להסביר לילדים שלנו למה ילדים של אחרים לא שירתו בצבא".