יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס בישיבת הסיעה להחלטה של יש עתיד ויאיר לפיד להצביע עם הממשלה על חוק הגיוס וכינה אותה "בגידה" בחיילי צה"ל. ״כך נראית בגידה בחיילים שלנו. כך נראית מפלגה שעברה צד. היום נחזה בכנסת ישראל כיצד נראית הרמת הידיים של מפלגת יש עתיד, אחרי שנבהלה מהסקרים והפסיקה להאמין", אמר גבאי. "להאמין שהמחנה שלנו יכול לנצח. הפסיקה ובוחרת להצטרף לצד השני, לוותר על הערכים ולוותר על העמדות שלנו. מפלגה שאומרת שאם אי אפשר לנצח אותם אז נצטרף אליהם".
אבי גבאי בישיבת סיעת המחנה הציוני. צילום: דוברות המחנ"צ

 "מפלגה שלוקחת את הקולות של המחנה שלנו, מחנה ששואף לחילופי דרך ושלטון, ומחלקת אותם לנתניהו וליברמן. לאלה שהמחנה שלנו רוצה להחליף", אמר יו"ר המחנה הציוני. "מה קרה? ירדתם קצת בסקרים אז מתהפכים? בוגדים בבוחרים ובמחנה כולו? בדיוק הפוך! זה הזמן להוכיח נחישות, עמידות ומנהיגות. זה לא הזמן לברוח. תפקידנו באופוזיציה הוא להציע חזון לציבור. תפסיקו להתקרנף ותפסיקו לברוח מהמערכה. חובתנו באופוזיציה להתנגד לחוק שכל כולו ישראבלוף. חובתנו לומר לציבור את האמת - אף חרדי שלא התגייס אתמול, גם לא יתגייס מחר בגלל החוק הזה".

גבאי הוסיף: "ההתחייבות שלנו היא ברורה. אנחנו בעד שכל אזרח בישראל יישא בנטל. בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי. אבל עד שזה יתגשם – חובתנו לדאוג שמי שכן מתגייס, מי שכן משרת, ומי שכן תורם – יתוגמל בשכר ראוי ולא בדמי קיום מעליבים שמביאים לכך שהמשפחות העובדות צריכות לקיים מהמעט שנותר להן גם את בנותיהם ובניהם שמשרתות ומשרתים בצבא. חברינו ביש עתיד, אני קורא לכם לחשב מסלול מחדש. תצטרפו אלינו ותצביעו נגד הקומבינה הזו. תהיו בצד של החיילים. לא בצד שנגדם".

חרדים בלשכת גיוס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חרדים בלשכת גיוס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 יו״ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר בפתח ישיבת הסיעה: ״אני רוצה לאחל מזל טוב ליש עתיד על כניסתה לממשלת נתניהו, אין ספק שהם עושים צעד היסטורי - סיעה באופוזיציה שמצביעה על אמון בממשלה. לצערנו יש עתיד הופכים להיות היסטוריה, כי מפלגת אופוזיציה היא כבר לא. המחנה הציוני ושאר סיעות האופוזיציה, אנחנו ננסה להמשיך הלאה ללא יאיר וחבריו, אין ספק שזה יהיה קשה, אבל אנחנו מבטיחים לא לאכזב את קהל הבוחרים שלנו עד שנחליף את הממשלה הזאת אחת ולתמיד״. 


לפיד: "לא נביע אי אמון בצה"ל"

לפיד דחה את הביקורת שהביעה המחנה הציוני. "יש עתיד לא תשחק בפוליטיקה בנושא כל כך חשוב. אני מבין שחברינו באופוזיציה החליטו להפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון כדי להביך אותנו. הם לא מביכים אותנו, הם מביכים את עצמם. זה תרגילים פוליטיים. זה משחקים. הנושא הזה חשוב מדי בשביל משחקים", אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. "צה״ל חתום על חוק הגיוס הזה. הרמטכ״ל חתום עליו. אנחנו לא נשתף פעולה עם הצעת אי אמון בצה״ל. עם הצעת אי אמון ברמטכ״ל איזנקוט".
 
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי הוא מברך על התנגדות המחנה הציוני לחוק הגיוס. "שמעתי את הודעת מפלגת העבודה על כך שיצביעו נגד החוק. אני יכול לברך על זה", אמר ליברמן. "זה המקום הטבעי שלהם: בין הרשימה הערבית המשותפת לבין מרצ. הם מזמן שכחו מה זה ממלכתיות ואחריות. זאת הקואליציה הכי טבעית שאפשר לחשוב עליה".