ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לחוק הגיוס, שיעלה הערב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ואושר מוקדם יותר היום בוועדת השרים לחקיקה. "נעביר את חוק הגיוס בקריאה ראשונה, זה חוק טוב. הנטל הראשון הוא נטל כלכלי עצום", אמר ראש הממשלה בישיבת הסיעה. נתניהו אף התייחס לפרסומים של תמלילי החקירה של אשתו שרה ואמר: "20 שנה שהורסים את דמותה בתקשורת, והיא עומדת בכך בגבורה". 



לדבריו, "תקציב הביטחון הכולל שלנו, ואני כולל בזה לא רק את צה"ל, אלא גם את המוסד והשב"כ, עומד על 20 מיליארד דולר. זה בערך שליש מהתקציב של רוסיה, ורק מקצתו מגיע מארה"ב. ולכן, הנטל נופל על כתפי אזרחי ישראל. נממן את זה בזכות כלכלה צומחת ובזכות השתתפות בשוק העבודה, שזה דבר חשוב מאוד".



נתניהו הסביר כי החוק המוצע הוא מאוזן ומגדיל את השתלבות החרדים בצבא: "האבטלה בשפל של כל הזמנים והשתתפות של ציבורים שונים שהיו מחוץ למעגל העבודה, זה מגמה עולה. נטל שני זה לטפל בצרכי הצבא, ולכן עשה שר הביטחון דבר חשוב מאין כמוהו. הוא הלך לצבא ושאל: מה אתם צריכים? הוא קיבל תשובה, והיום אנחנו מצביעים על מה שהצבא חושב שהוא צריך. זה דבר נכון שמגדיל את השתתפות הציבור החרדי בשירות הצבאי, וזה עניין שהולך וגדל כל השנים. לכן, יש כאן חוק שהוא נכון ומאוזן. אנחנו באים עם החוק הזה להמשיך ולעודד את העלייה של הציבור החרדי. אני מקווה שהחוק הזה יעבור בתמיכה גדולה, ואני הייתי רוצה שנעביר אותו בהקדם האפשרי. צריך לפתור את הבעיה הזו ולהתוות דרך לשנים הבאות". 



ראש הממשלה אף התייחס לפרסומים השונים בשבוע האחרון שהביאו את תמלילי חקירתה של רעייתו שרה במשטרה, במסגרת כתב האישום שהוגש נגדה, והאשים: "20 שנה שהורסים את דמותה בתקשורת, ואז גם מישהו בתקשורת שהוא לא עוין ואמר את הדבר הבא, שמאוד ריגש אותי: אני לא מכיר מישהי אחרת שהייתה עומדת במשא הכפשות כזה, ועומדת בגבורה בכזו. שרה אישה נפלאה, אם מדהימה ובת של מופת להוריה והתקשורת מתעלמת לחלוטין מכל העשייה שלה".



ראש הממשלה שב ואמר כי "התקשורת מעלימה איך היא עוזרת למשפחות שכולות, לילדים חולי סרטן, ולא בכאילו. שמונה שנים היא מלווה ילדה חולת סרטן, ולא בשביל לעשות וי. היא עוזרת לניצולי שואה ולנשים מוכות, והיא כל כך שונה מהאישה שמנסים לתאר. זה מעודד אותנו להמשיך".