ברשות זועמים על ישראל: נביל אבו רודיינה, דובר יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (שלישי) כי ״קיזוז משכורות האסירים ומשפחות השהידים - הוא קו אדום והכרזת מלחמה".  זאת, לאחר שהכנסת אישרה אמש, לאחר דיון סוער במיוחד, את החוק לקיזוז משכורות מחבלים בקריאה שנייה ושלישית, לאחר ש-87 חברי כנסת תמכו בהצעה, בעוד ש-15 בלבד התנגדו לה.



אבו רודיינה אמר עוד שיילחם בהחלטה של הכנסת והוסיף כי הנשיאות הפלסטינית דוחה על הסף את ההחלטה המסוכנת ומתייחסת אליה כאל פגיעה בטיב היחסים מאז הסכם אוסלו ועד היום. במידה ותיושם ההחלטה, לדבריו, הפלסטינים יקבלו החלטות חשובות כדי להתעמת איתה, מאחר ומדובר בסוגיה שהיא קו אדום שאין לאיש אפשרות לפגוע בו.
אורן חזן מורחק במהלך כנס של ארגוני שמאל


עוד  הכריז כי כל האופציות יהיו פתוחות במידה והחוק ייושם, כולל כינוס המועצה המרכזית על מנת לקבל החלטות גורליות והיסטוריות שישנו את היחסים עם ישראל מאחר וצעד ישראלי זה מהווה מתקפה על ההיסטוריה של העם הפלסטיני ומאבקו למען החופש ועצמאות. 

ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני התייחס לתגובת הרשות הפלסטינית לחוק קיזוז ואמר: ״על אבו מאזן להחליט לאן פניו- תמיכה בטרור ו״בינאום״ הסכסוך או חזרה לשולחן וניסיון לחדש את המו"מ על ביסס מתווה אמריקאי שיונח בקרוב. אין סתירה בין מאבק חסר פשרות בטרור ובין הנכונות לפשרה מדינית מצד ישראל ובלתי מתקבל על הדעת שהרשות תמשיך לשלם שכר ובונוסים על רצח ישראלים חפים מפשע. החוק הוא מוצדק ומוסרי אך אינו מבטל את העובדה שמדיניותה של ממשלת נתניהו מופקרת ומנוגדת לאינטרס הישראלי לנוכח תסריט הבלהות של מדינה דו לאומית שהולך ומתממש". 

ח״כ שרן השכל, חברת ועדת חוץ וביטחון, הגיבה גם היא בטוויטר להכרזת דוברו של אבו מאזן לחוק: "הרשות הפלסטינית מתעקשת להשאיר את צינור החמצן לטרור, זו האמת. תשתמשו בכספים לבניית תשתיות, למערכת בריאות, חינוך ולעתיד טוב יותר לילדיכם, לא לרצח ילדנו. חוק קיזוז משכורות מחבלים הוא מבורך והיה צריך לעבור מזמן". 
 
״הרשות הפלסטינית מתעקשת להשאיר את צינור החמצן לטרור, זו האמת. תשתמשו בכספים לבניית תשתיות, למערכת בריאות, חינוך ולעתיד טוב יותר לילדיכם, לא לרצח ילדנו. חוק קיזוז משכורות מחבלים הוא מבורך והיה צריך לעבור מזמן.״

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר האישור כי "הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית. מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס, של המחבלים של משפחותיהם ושל אבו מאזן".



ח"כ ג'מאל זחאלקה התבטא בחריפות במהלך הדיון אמש על החוק, ואמר: "אתם רוצחים, אתם טרוריסטים, אתם גנבים, אתם המדכאים, המנשלים והצבועים, רצחתם 527 ילדים ב-2014 בצוק איתן".  כמו כן האשים זחאלקה את יוזם החוק, ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר באחריות לרצח אלפי אנשים. 



"אין מילים בפי כדי לתאר עד כמה שפל החוק הזה ועד כמה שפלים הנימוקים שהובאו ע"י ראש השב"כ לשעבר האחראי על רצח עשרות אם לא מאות אנשים, וטוען שהוא נלחם בטרור", אמר חבר הכנסת. לדבריו, "מי שהגיש את הצעת החוק עונה לכל הקריטריונים של טרור, להשתמש באלימות, להוציא אנשים להורג בכוונה תחילה. מי הטרוריסט כאן? זה ששומע מוזיקה קלאסית, קורא קפקא כאילו הוא בן תרבות ולוחץ על כפתור במטוס שהורג מאה אנשים חפים מפשע, מי הטרוריסט כאן? מי גירש עם שלם מאדמתו?". 



יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר ענה לזחאלקה מאוחר יותר: "החברים שלך ברחו, עזמי בשארה לקצה העולם ובאסל רטאס לכלא. אלה החברים שלך. מצבך קשה. אתה יודע שהעסק מתקרב אליך. אתם לא מסוגלים לעמוד בלחץ. אתם שטופי מוח של הרשות הפלסטינית . הלחץ הזה גדול עליכם. אני אומר לך כאחד שהכניס אלפי מחבלים לבתי הכלא, כל מחבל יידע: אלף אמהות של מחבלים תבכינה, אבל אמא של ישראלי לא תבכה. זה כלל הברזל שלנו. על פי זה נעביר את החוק ונקצץ כספים מהרשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית צריכה להבין: אם היא לא תבין מה זה טרור - היא תלך לישון כרשות פלסטינית ותקום כסלט קצוץ".