ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) באירועי חגיגות יום העצמאות האמריקאי שהתקיימו בישראל, במהלכו התייחס למהלך ההיסטורי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, וכן להסכם הגרעין עם איראן. "השנה החגיגה היא מיוחדת", אמר נתניהו, "כיוון שהנשיא טראמפ העביר את שגרירות ארה"ב, זאת לאחר שהכריז כי ירושלים היא בירת ישראל. וזוכרים את הסכם הגרעין של איראן? הנשיא טראמפ החליט לעזוב את ההסכם הרע, ובכך הוא עשה צעד מעולה עבור העולם ועבור הביטחון של מדינת ישראל". 



בהמשך אמר נתניהו כי "השבוע תתקיים פגישה באירופה בין המדינות שחתומות על הסכם הגרעין, ללא ארה"ב, ובה ידונו איך ניתן לעקוף את החלטת טראמפ. אבל באותו שבוע קרה גם דבר מדהים. המדינות האלו הזמינו את נשיא איראן להשתתף בפגישה, ובאותו זמן נשלח תא טרור לפעול בצרפת, שמפקד המבצע היה דיפלומט איראני שהוצב בוינה. בזמן שנעצרו החשודים היו בידיהם חומרי נפץ ועוד. סוכנויות הביטחון האירופאיות כעת חוקרות את הדבר". 



"מדינת הטרור האיראנית הזו תכננה לפעול על אדמת אירופה באותו שבוע בדיוק שבו מנהיגי אירופה אמורים להיפגש עם איראן ולדון על עקיפת הצעד האמריקאי", הוסיף נתניהו, "זה המסר שלי למנהיגי אירופה: תפסיקו לממן את המשטר האיראני שפועל נגדכם, תפסיקו לממן את הטרור ואת האגרסיביות של איראן במיליוני דולרים!". 



נתניהו בחגיגות יום העצמאות האמריקאי. צילום: איתן אלחדז\TPS



"הנשיא טראמפ אמר בדיוק את זה, והוא גם עשה זאת", אמר נתניהו, "אנחנו בישראל מעריכים ומוקירים תודה על כך. אנחנו אומרים תודה על הברית שיש לנו עם ארה"ב. יש לנו יחסים טובים עם 160 מדינות בעולם, שעם חלקם יש לנו יחסים מעולים, אך אין כמו החברות בין ישראל לארה"ב. לארה"ב אין חברה טובה יותר מישראל, ולישראל אין חברה טובה מארה"ב".