סקר חדש של ד"ר מינה צמח שפורסם היום (רביעי) בתקשורת, מעלה כי מפלגת 'המחנה הציוני' בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תזכה ל-24 מנדטים, ומפלגה עצמאית בראשותו תזכה ב-14 מנדטים. המפסיד העיקרי מכך יהיה יאיר לפיד. בשני המצבים, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עדיין מובילה ובגדול. עיתונאי מעריב בן כספית התייחס אצל אילה חסון ב-103FM לתוצאות הסקר: "ראיתי את הכותרות אך ממש לא התרגשתי. התמונה משתנה כל הזמן בהתאם למצבי הרוח".

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' הצטרף לדיון: "גנץ גדל בחטיבת הצנחנים במסלול מאוד מהיר. הסוס שמשך אותו קדימה היה שאול מופז. הוא מוכר היום יותר מגדי איזנקוט. גנץ נהג להצטלם יותר גם באירועים שהם אינם צבאיים. הוא מאוד אהוב בצה"ל כאדם אך אני בספק אם רמת הערכה זהה לרמת האהבה כלפיו. כשבוחנים את הנתונים ואת התוצאות לאורך השירות שלו רואים שהם פחות מרשימים. במלחמת לבנון השנייה הוא היה מפקד זרוע היבשה שלא הכין כמו שצריך את כוחות היבשה למלחמה הזו וספג ביקורת. אנחנו זוכרים מה המבקר כתב עליו בצוק איתן גם אחרי 4 שנים".

כספית ציין: "הוא איש טוב וראוי וישראלי מצוין אך הפוליטיקה דורשת תעצומות אחרות לגמרי. גנץ מזכיר לי מאוד את אמנון ליפקין שחק המנוח. יפה תואר עם לוק מנהיגותי אך משויך מאוד לשבט הלבן. הוא תמים בצורה כמעט הזויה ולהערכתי הוא ישרוד בפוליטיקה דקה וחצי בערך. אמנון ליפקין שחק נכנס לפוליטיקה כהבטחה גדולה והתחיל לקרוס תוך שלושה שבועות. אני חושב שאצל גנץ זה יקרה מהר יותר. הוא לא בנוי למערכת הפוליטית הישראלית, אין לו בכל הגוף הגבוה שלו את מה שיש לאנשים כמו נתניהו וכץ מבחינה פוליטית ולכן הוא סוג של אופנה חולפת".
חסון העריכה: אני חושבת שהוא יתרום תרומה משמעותית כמספר שתיים למרות כל מה שאמרתם. אלת המזל נוגעת בו. אצלנו תמיד רוצים שיכנסו לפוליטיקה גנרלים אך גנרל, אחרי שעזב את הצבא, יכול לחלק פקודות רק לחתול שלו בבית. טראמפ לדוגמא הוא איש עסקים שיודע להזיז דברים והעולם זז לכיוון הזה. גנץ גדל עם תשעה אחים בחדר אחד והצליח בעולם העסקים. הוא לא פראייר".
כספית השיב לה: "אני חושב שבישראל אנחנו עדיין עוסקים בביטחון ולכן המספרים של גנץ למרות כל מה שאמרנו עליו הם גבוהים. נתניהו, שהוא מר ביטחון, הצליח לשכנע את הציבור שהוא יכול לישון בלילה בשקט. ראינו סקרים שניבאו ניצחון להרצוג ולבני ולבסוף אנשים הצביעו בקלפי לביבי. אבי גבאי הוא איש עסקים שהשתלט על מפלגה תוך 20 דקות ועדיין זה לא הספיק".
עריכה: איתמר זיגלמן